mai 05, 2025, 22:17:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forgasser Solex kadron 40/44 Vakumuttak  (Lest 1196 ganger)
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« på: juni 20, 2010, 20:44:15 pm »

Hallo
Har et sett med kadronforgassere på 1600 motoren min, Samtidig har je en std fordeler med vakumopptrekk.
Lurer litt på om noen har noen meininger/tips angående om je skal bruke den std fordelern og ta vakumet i fra forgasserene/innsuget eller om det beste er å innvistere i en 009?
Lurer også litt på hvordan bensinforbruket er på disse, var ute og kjørte i sta og da gikk den med MYE bensin, hva pleier å være normalt?

Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: juni 20, 2010, 21:35:06 pm »

Med std motor ellers bruker du gjerne std fordeler.
009 er det få brukere som skryter av, tvertimot, hvor har du hørt at det er bra?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #2 på: juni 20, 2010, 21:41:43 pm »

Hallo
jo var det je også tenkte, har også bare hørt at 009 fordeleren er dårlig, spørs sikkert i hvilken sammenheng.
Men det store spørsmålet er hvordan je skal koble på vakumopptrekk på disse gasserene? Eller kan je kjøre uten, Motoren går bare å skyter og hoster på lave turtall men drar normalt på ca 2000 o/m og oppover?? Har det noe med synkroniseringen å gjøre?
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #3 på: juni 20, 2010, 22:00:48 pm »

Hallo
jo var det je også tenkte, har også bare hørt at 009 fordeleren er dårlig, spørs sikkert i hvilken sammenheng.
Men det store spørsmålet er hvordan je skal koble på vakumopptrekk på disse gasserene? Eller kan je kjøre uten, Motoren går bare å skyter og hoster på lave turtall men drar normalt på ca 2000 o/m og oppover?? Har det noe med synkroniseringen å gjøre?

Jeg skal ikke skryte på meg å ha greie på dette, men jeg har kjørt to år med 009, sammen med kadron på en 1641 uten trøbbel. Syns nok også at jeg hadde noe høyt bensinforbruk med dem, men..  Vil vel tro at det kan være en bra start å få synkronisert dem skikkelig. 
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #4 på: juni 21, 2010, 15:53:51 pm »

Det er ikke vakum tilkobling på den, dersom den ikke er kjøpt av noen som lager det da....
Du kan fikse det selv med litt juks....

Her er forklart hvordan du tetter et hull....
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=28&t=129722&p=996772&hilit=kadron+vacuum#p996772

Og her er bilder av hvor du etterpå fjerner pluggen, limer inn en rørbit og kobler på vakuum
http://www.flickr.com/photos/22315986@N06/2588078679/

Har ikke testet det selv(enda) men skal :-)
Andre borer et hull rett over spjellet, bør antagelig lage en jigg for det, og vite at en ikke borer i andre kanaler osv....
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!