mai 04, 2025, 23:04:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: JSC engines  (Lest 3432 ganger)
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« på: mars 02, 2008, 15:55:55 pm »

Noen her som har kjøpt eller vet noe om 2332 motoren som vw veterandeler selger. Bygges av JSC engines. 44 mm HPMX gassere.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 02, 2008, 16:21:37 pm »

JSC som i gamle Johnny´s Speed and Chrome?
Loggført
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #2 på: mars 02, 2008, 16:31:31 pm »

Mulig det, men vet ikke mer en JCS engines som det står på siden til vw veterandeler.
Loggført
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 02, 2008, 16:42:57 pm »

Kjenner ikke til disse motorene, men bare at en har benyttet HPMX gjør i alle fall at jeg hadde kikka noe nærmere på hvilke andre deler som motoren består av.....
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 02, 2008, 21:08:12 pm »

Hei ! Eg er en lykkelig eiger av en 2332 JCS bygd motor . Har for første gang opplevd en vw motor som holder det som det som selgeren sier. En motor som drar kjempe bra i fra bunn, sterk som en okse pga.
stort slag volum og en snill kam (284*)med 1:25 vippestell. Har eit jamt drag opp over heile register og har hurtigt gass respons. Har 2x 44mm Weber IDF, compufire disx tennings annlegg,og Tri-mil to tip eksos annlegg.
motor er balansert med lettet sving hjul og kennedy stage 1 clutch. alt dette i tillegg til en ny freeway Bull 3.88
med forsterka side plater er et kjempe oppsett.  Olje ånding i fra motor vw T1 er eit kjent fenomen for mange. Denne motoren kan eg kjøre med av oljepåfyllings topp av,uten att det blir olje søl og ånding. Dette må vere godt bygd motor.  Første prøve tur med ny kassa hjul spinn på 1 og 2 . Hk nok til meg.
Kjempe fornøgd med handelen. vert kvar ei kr Glad
Eg handla med Lars Rosenquist vw veterandeler
 
Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #5 på: mars 02, 2008, 21:21:06 pm »

Hyggelig å høre at du ble fornøyd. Har du bremset motoren din eller fulgte det kanskje med bremsepapirer? Ble HPMX gassere byttet ut med Weber?
Loggført
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 02, 2008, 21:31:48 pm »

Ja motor var bremset i fra JCS, men eg har oppgradert med anna vippestell,tennings anl,eksos. HPMX vart ikkje byttet ut, men eg la litt meir peng i det og kjøpte weber. Du får det betaler for:)
Ring Lars for ein hyggelig vw prat. han svarer på det meste anng. motor og gear til din vw.
Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: mars 02, 2008, 21:40:55 pm »

Hva sier bremsepapirene?
Loggført
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 02, 2008, 22:29:23 pm »

Har ikkje bremsa etter oppgraderinger så dyno pappira stemmer ikkje. blir rullende landevei når det blir vår Glad da får eg vite dei nye talla.
Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #9 på: mars 02, 2008, 22:48:24 pm »

.

« Siste redigering: januar 29, 2011, 23:20:15 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: mars 02, 2008, 23:05:30 pm »

Jeg tenkte også på de "gamle" tallene. Det er jo de som viser hvor mye hk man får "ut av eska" om du skjønner.
Loggført
Kai Elling Os
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Geiranger


Split Bus Garage Geiranger


Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 05, 2008, 19:58:26 pm »

Fant pappira på dyno testen før oppgradering.
Bensin 91 oktan blyfri. Test med HPMX 44 : 5000 o/min 122 Hk og 125 Tourque.
ved 4000 o/min 109 Hk og 125 Tourque.
Det blir morro å sjå va den nye teste til motor på rullene landevei. Venter på vår! Bilen skrever og er
lav og klar.
Tourque (pound-feet) x 1,3558 = Nm        125x1,3558 = 169,475 Nm
« Siste redigering: mars 05, 2008, 20:20:33 pm av 2332/Rag-57 » Loggført

23 window Samba -55
15 Window Split Bus
T5 2013
Passat 2015
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: mars 06, 2008, 01:19:58 am »

Vel, det positive i det er vel at det er hvertfall ærlige hester... det er nok av 200+     ute å går.. spesielt på 2332.. som om det var et fasit svar.
Men på andre siden er det jo mye å hente da :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #13 på: mars 06, 2008, 01:50:43 am »

Vel, det positive i det er vel at det er hvertfall ærlige hester... det er nok av 200+     ute å går.. spesielt på 2332.. som om det var et fasit svar.
Men på andre siden er det jo mye å hente da :-)

Snakker vi svinghjulseffekt eller effekt målt på hjulene her? La meg spørre, hvilke garantier har denne motoren? Og hvilke deleliste?

Ta motorbyggerkonkurransen som ble holdt i USA ifjor hvor flere av de mest profilerte personene og firmaene stilte opp med sine motorer for å bremse dem. De hadde langt ifra frie tøyler når dem skulle bygge og alle skulle kjøres på 91oktan pumpebensin og ha full kjøling. Laveste effekt ved 5500 omdr var 170hk og 162 ft-lbs/torque - Clyde Berg. Høyeste var 198hk og 189 ft-lbs torque. Reportasjen med all info finner dere her; http://www.cbperformance.com/Feb2007c.asp

Og ja - det er mange 2,3 litere der ute med påståtte 200hk.. slik vil det alltid være så lenge folk gjetter effekt.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #14 på: mars 06, 2008, 01:55:38 am »

Her er garantien til JCS; http://www.jcsvwparts.com/Warranty/warranty.htm

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!