mai 04, 2025, 22:03:41 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
usenking av en 1302
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: usenking av en 1302 (Lest 1110 ganger)
vw1958
Nybegynner
Innlegg: 38
Bosted: grimstad
usenking av en 1302
«
på:
juli 14, 2010, 17:23:03 pm »
jeg har en 1302 som forige eier har senket litt men etter jeg monterte på nye fjærer foran ble den ganske rar høy foran og lav bak. er det noen som har gode tips om hvordan jeg skal få justert den opp til orginal høyde bak igjen
Loggført
mvh
Lars
1958 vw 1200(orginal) solgt
1962 vw 1200(1300motor)
1969 vw 1200 spareboble (delebil) solgt
1970 type 3 1600 variant automat
1971 vw 1302 (delebil)solgt
1972 vw 1302s (jub?)
hobby mekker. men ser lys på det:)
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: usenking av en 1302
«
Svar #1 på:
juli 14, 2010, 17:46:53 pm »
Spør forrige eier hvor mye han semket den bak.
Eller så må du til og bukke og vatre opp bilen, og begynne å regne vinkelen armen skal ha.
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: usenking av en 1302
«
Svar #2 på:
juli 14, 2010, 18:46:28 pm »
Enten prøv deg frem med ett hakk på indre splines,
Eller mål deg frem.
Fjærarmen skal ligge 20 grader ned i forhold til dørterskel. Ubelastet. Søker du på forumet her, finner du en del om det.
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...