mai 05, 2025, 16:17:58 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tuv papirer?  (Lest 1593 ganger)
Reven
Nybegynner
*

Vis profil

« på: august 03, 2010, 12:29:01 pm »

Noen som vet hvor jeg kan finne alle disse tyske godkjenningen som har blitt skrevet opp gjennom tiden?
Er pa vei til a bygge om en boble, og hadde vert kjekt med en oversikt over hva jeg kan fa godkjent og hva som ikke er lov.
slik jeg ikke gar pa en smell med biltilsynet.

Rolfi Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: august 03, 2010, 16:47:26 pm »

ved ikke hvor du får sådan en liste, men det kan jo være en ide at lufte dine ideer og planer og høre folket her om det er godkendt i andre biler...
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TomR
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 03, 2010, 17:21:57 pm »

Det aller tryggeste er nok å gå i dialog med den instansen som skal godkjenne endringene - det er IKKE automatikk i at man får godkjent noe fordi en annen har fått det...
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: august 03, 2010, 18:15:43 pm »

Sandt nok det.  Glad
Man får nok mere godkendt end mange tror hvis der er dialog og man går fornuftige ting.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Reven
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #4 på: august 04, 2010, 06:07:24 am »

ja ok.. jeg forstår. Blunker nej planen er egentli a bygge en tro kopi av en far min bygget og fikk godkjent for mangen år siden.
ombygginga består av å sette på bredda skjermer, front og bak, stotfanger osv. alt dette her sitter jeg med stopeformer på.
så er det å ha forskjellig dekkbredde fremme og bak, samme som porche 911 kjorte med, i å med det er en 1303s -74 model som jeg skal starte på, og den skal vist ha samme hjulopphenget som 911'n etter tyskerene tok over produksjonen da..
utenom alt karosseriet så blir det vell en trimmet orginal blokk med scat deler inni og utpå, håpet på å kunne nerme meg 300hk på bakhjulene uten å måtte bygge en turbomaskin, (gjelder å kunne ha det morsomt på hele registeret seh  Blunker ) og seffolgelig oppgraderte bremser  Glad

er pga dette jeg lurte på dette med tuv papirene, fadern hadde samme oppbygginga selv med alle detaljene godkjent, og satt med tuv papirene på dette fra tyskland, men det ser ut som at alt dette forsvant under en av flyttesjauene. så kunne vert morsomt å fått tak i noen av dem igjen..

Reven Glad
Loggført
tezer
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: august 04, 2010, 12:08:38 pm »

skal du bygge en sugemotor med 300hk på hjula,så er det ganske vanskelig og veldig dyrt!
minst må du regne med 100k bare i motor!
Loggført

Vw 1302
Syncronaut
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: august 04, 2010, 12:46:52 pm »

...i å med det er en 1303s -74 model som jeg skal starte på, og den skal vist ha samme hjulopphenget som 911'n etter tyskerene tok over produksjonen da...

Reven Glad

Hmmm, 1303 har vel aldri vært produsert noe annet sted enn i Tyskland? Porsche 911 hjuloppheng har aldri vært levert originalt på noen type 1. Du tenker kanskje på at det er mulig å bruke deler fra hjuloppheng og bremser fra Porsche 924/944 på 1303...?

Hvis du gjør et søk her på forumet finner du både litt om det med hjuloppheng og om godkjenningspapirer. Lykke til!
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Reven
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #7 på: august 04, 2010, 14:36:41 pm »

Takker for alle innleggene =)

som du sier, 300hk på hjulene er både vanskeligt og dyrt. det stemmer nok godt det, er motormekaniker av yrke, så det er en del av komponentene som jeg kommer til å bygge om selv, men det blir en stor kostnad det er ingen tvil om. men skal nok klare det skal vi se.. men blir nok oppgradert til 3 litern med single topper istedet for dem dobble. for å kunne holde høy nok kompresjon på stort nok volum. større problem blir det med å holde toppene nede, ettersom jeg har sett så er det litt begrenset hvor kraftige toppbolter som jeg kan sette nedi..

ang. hjuloppsettet, er som du ser ikke så veldi kjent med hvordan den egentligt er bygget opp. fikk høre fra en tidligere kollega som har drevet med bygging, om at det skulle være slik, men er godt muligt jeg missforstod han der.. men skal skumme gjennom forumet her som du sier.. er veldi mye nyttigt som hopper opp.. Blunker

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!