mai 04, 2025, 23:34:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skal bestille skilt fra Lator, men usikker på hvilke jeg skal velge! OPPDATERT!  (Lest 13480 ganger)
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #30 på: mai 12, 2010, 09:16:10 am »

Bare tøys ,hvis du har regnummer kan du bestille skilter fra lator eller skiltfabrikken uten rekvisisjon.
Men å skru dem på bilen for å kjøre til eu kontroll skal du nok ikke gjøre. Så fort kontrollen er bestått og du har hentet nytt vognkort og oblater derimot er det full fart fremover.
*lagt til* Forøvrig har det ikke vært noe problem med passeringer av ubemannet bomstasjon med lite skilt, kun fått regning på passeringen uten noe straffegebyr (og jeg har vært igjennom noen stykker av dem)

Han snakker her ikke om passeringer i bom.. Men en utekontroll feks av BT "passerer" du ikke med små skilter uten stort gebyr..  Blunker (noe jeg kan skrive under på  Gliser )

Min kommentar var siktet på Knechtens kommentar om automatiske bomstasjoner, hva de blåkledde henger seg opp i er en helt annen historie
Loggført

Seaside VW Klubb
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #31 på: mai 12, 2010, 12:21:23 pm »

Automatisk bom er ingen problem. Jeg fikk regning etter passering i tønsberg med bobla. Jeg har skilt foran på ca 80x300mm.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #32 på: mai 12, 2010, 21:42:12 pm »

Automatisk bom er ingen problem. Jeg fikk regning etter passering i tønsberg med bobla. Jeg har skilt foran på ca 80x300mm.
Min erfaring også  Blunker
Loggført

Seaside VW Klubb
braendaas
Medlem

Vis profil

« Svar #33 på: mai 21, 2010, 12:17:06 pm »

Ringte akkurat Lator for å bestille skilt. Jeg hadde planlagt å kjøpe dette til å ha foran:

http://www.latorskilt.no/index.php?mapping=100&produkt_nr=1796&gruppe_nr=1770

og dette til å ha bak:

http://www.latorskilt.no/index.php?mapping=100&produkt_nr=1797&gruppe_nr=1770

Fikk beskjed om at de var kun beregnet for snøskuter, traktor o.l. og ikke godkjent til bruk på bil da disse skiltene var for små.

Jeg målte på luka bak på bobla og fant ut at hvis skiltet kun skulle ligge der luka var flat kunne det maks være 20cm i høyde og 25cm i bredde.

Dette skiltet som er godkjent for bil blir da for stort bak:
http://www.latorskilt.no/index.php?mapping=100&produkt_nr=1776&gruppe_nr=1770

Foran fant jeg ut at maks mål ble 10cm i høyde og ca 35cm i bredde, ellers ville de se rimelig noldus ut. Skiltet som var godkjent til bruk foran var dette:
http://www.latorskilt.no/index.php?mapping=100&produkt_nr=1777&gruppe_nr=1770
og det er jo grise digert.

Duden på Lator sa også at det var 3000 i bot hvis du blir stoppet med et skilt som ikke var godkjent.

Så er spørsmålet, kjører dere rund med digre skilt, eller bestiller dere de små skiltene som er beregnet på snøskuter traktor o.l og bare gir f... ?
Loggført
H-MEK
Supermedlem

Vis profil
« Svar #34 på: mai 21, 2010, 15:46:58 pm »

bestiller dere de små skiltene som er beregnet på snøskuter traktor o.l og bare gir f... ?
Stort sett ja... Osteaktig
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JFP
Supermedlem

Vis profil
« Svar #35 på: mai 21, 2010, 16:34:32 pm »

Så er spørsmålet, kjører dere rund med digre skilt, eller bestiller dere de små skiltene som er beregnet på snøskuter traktor o.l og bare gir f... ?

"Digert" er vel en følelse du har? Da bilen rullet ut fra forhandleren for 30-40 år siden hadde den slike.

Hvis du kikker rundt deg ser du at det er svært få boble-folk som kjører med ureglementerte skilt.

Alle sivilserte land har standarder og myndighetskrav for kjøretøyer. Enten har man en grunnleggende holding om at det er en fordel for alle at bilene er utstyrt og modifisert iht forskriftene, eller så har man det ikke.
Loggført
braendaas
Medlem

Vis profil

« Svar #36 på: mai 21, 2010, 16:40:52 pm »

Okai, grise digert er kanskje å ta i, men jeg følte at et skilt på 40cm x 12cm foran ble litt stort. Bak kan jeg kanskje føye meg litt.
Loggført
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!