mai 02, 2025, 22:48:30 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Valg av forgasser på 1600...
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Valg av forgasser på 1600... (Lest 1033 ganger)
Notchback_88
Seniormedlem
Innlegg: 390
Bosted: Nordkisa
Vw Notchback 67'
Valg av forgasser på 1600...
«
på:
august 22, 2010, 13:15:34 pm »
Hallo!
Jeg driver å bygger motor, vurderer bytte av forgasser.. Hva er best for original 1600? 2 doble, eller en sentrert dobbel?
Kan hende det blir en 1680 sats eller noe i tillegg..
Noen som har erfaring med sentrert gasser, hva må bygges om f.eks hvis du skal bruke en dellorto 40*?
Hva blir effektøkning på sånne ting som dette?
Håper på masse svar!!
Joachim
Loggført
67' Notchback
02' Passat
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
Sv: Valg av forgasser på 1600...
«
Svar #1 på:
august 22, 2010, 17:13:12 pm »
ved sentermontert dobbel gasser må de dyses fryktelig høyt. lang historie kort så blir bensin som vandrer langt til væske, og kan faktisk fryse.. kjør to doble 36 eller 40...
Loggført
'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018
Norges raskeste luftkjølte gatebil?
'59:
Snart
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
Sv: Valg av forgasser på 1600...
«
Svar #2 på:
august 24, 2010, 17:43:21 pm »
Jeg har kjørt med to enkle Kadron lenge og det fungerer klanderfritt for meg... God med drag og fin bensinøkonomi...
Loggført
Mvh
Reiel
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...