mai 05, 2025, 13:31:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Strekk i drivaksel??  (Lest 1810 ganger)
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« på: august 22, 2010, 19:10:03 pm »

I våres var jeg uheldig og fikk splinten, som låser mutteren på ene baktrommelen, knekt. Dette resulterte i at mutteren skrudde seg litt ut og trommelen ble litt løs under kjøring. Men kjørte snarlig hjem og fikk strammet til og satt inn ny splint.
Bilen er min sein 65 med en god dose negativ csmber bak (resto).
For noen helger siden når jeg kjørte til VWenertreffet så kom subbe lyden tilbake, men splinten var på plass og mutteren låst med andre ord. Men alikevell var det slakk. Strammet da till igjen og inn med splinten.
Og i går turen hjem fra SCC kom den hesikkes subbinga igjen. Splinten var på plass og mutteren låst, men slakk...
Gjengene i både muttern og akselen er hele og ikke slittned.

Så hva kan dette skyldes??
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: august 22, 2010, 19:53:08 pm »


Så hva kan dette skyldes??

Tja, kan det ha noen sammenheng med cambervinkel?
Sliter voldsomt på lager og spacerne på hver side av lageret.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #2 på: august 22, 2010, 20:23:15 pm »

Tja, kan det ha noen sammenheng med cambervinkel?
Sliter voldsomt på lager og spacerne på hver side av lageret.
Så et lagerbytte kan være redningen?
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: august 22, 2010, 20:56:39 pm »

Tja, kan det ha noen sammenheng med cambervinkel?
Sliter voldsomt på lager og spacerne på hver side av lageret.
Så et lagerbytte kan være redningen?

Sjekk også ringen innenfor lageret. Kan også ha gnagd litt på akslingen der.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
kay arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: roverud



Vis profil
« Svar #4 på: august 22, 2010, 21:19:19 pm »

sjekk tromelen din veldig nøye, dem tåler utrolig lite da dem løsner.
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #5 på: august 22, 2010, 21:22:09 pm »

sjekk tromelen din veldig nøye, dem tåler utrolig lite da dem løsner.

Støttes. er stort sett det som røyk på min når den var skreve lav. Faktisk aldri hatt problemer med lagrene..
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #6 på: august 22, 2010, 22:38:55 pm »

Hadde tilsvarende problem og hos meg å det i trommelen. Bilen vugget også til siden under girskift og gasspådrag. Trommel manglet til slutt tenner på innsiden og bilem mistet trekkraft.
 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 29, 2010, 10:23:04 am »

Kjører du med de orginale lagrene som skal smøres av  giroljen? Og bilen din er like lav som når du bodde ved Sværsvann? Da tipper jeg at hjullageret har skåret seg. Tette "presmurte" lagre kan være lurt på lave svingakselbiler... (Trodde du hadde byttet ?)
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #8 på: august 29, 2010, 14:42:15 pm »

Husk å stramme med 360 Nm!
Loggført
Riisern
Supermedlem
*****
Innlegg: 1734
Bosted: Aremark


Rockabilly rumble


Vis profil
« Svar #9 på: august 29, 2010, 19:21:11 pm »

Kjører du med de orginale lagrene som skal smøres av  giroljen? Og bilen din er like lav som når du bodde ved Sværsvann? Da tipper jeg at hjullageret har skåret seg. Tette "presmurte" lagre kan være lurt på lave svingakselbiler... (Trodde du hadde byttet ?)
Hadde tette, men har satt inn en annen kasse som jeg har hentet hos Are. Bilen er lavere nå en den gang. Har fått sjekket litt mere nå og viser seg at det er lagret som er kanputt. Da har jeg noe å pusle med da:)
Loggført

Owner of
 "Lorang`s Garage"
- all brand autoshop -
   Parts n`repair     
  Tlf: 466 81 660
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!