mai 05, 2025, 01:02:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justere høyden framme på 72mod T1 (heving)  (Lest 969 ganger)
FooZ
Supermedlem

Candy Styled Delicious Bubblelicious

Vis profil
« på: august 29, 2010, 17:38:02 pm »

Heisveis, har vært borte fra forumet en stund nå, grunnet mangel på internett =/
Nå er jeg sørpå og skal ta siste mekkerunde før det bærer nordover med bobla (1200 km)

Bilen er senket helt i bunn framme, eneste demping er i dekkene, så jeg må få bilen opp noen cm før jeg kjører nordover.

Det er justerbar forstilling, og da jeg jekket den opp framme, kom dekkene ned 10-15cm før de lettet fra bakken.

Jeg trodde de skulle ha null vandring, og lurer på hvordan jeg får hevet den nå?

Skal jeg bare jekke den opp 5-10cm, og justere på skruene midt på forstillingen?
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: august 29, 2010, 18:33:17 pm »

jeg forklarte meg kansje litt dårlig her, det jeg lurer på er:

Når man har justerbar forstilling og senker bilen helt, vil da hjulene komme opp sammen med resten av bilen med en gang jeg bruker jekken, eller vil de ha litt vandring?

Mine hjul slipper seg ned ca 10-15cm når jeg hever fronten, men når bilen står på bakken, er det null fjæring, så lenge man ikke slipper ut litt luft i hjulene Blunker

Jeg må få litt vandring før jeg kjører, bilen letter når jeg kjører over telehiv og småhumper på veien =)
Loggført

Rabben
Seniormedlem

Diktator -> Klubbløs #001

Vis profil
« Svar #2 på: august 29, 2010, 20:22:23 pm »

Når du jekker opp bilen, vil hjulene henge litt igjen på bakken før de følger bilen opp i lufta. Det du har opplever kan være at det brukes orginale dempere på en senket bil. Det vil medføre at når bilen står i bakken, er også demperen i bunn = ingen fjæring. Kortere dempere eller heving av bil, vil gi deg demping tilbake. For som du selv sier, bilen letter fort har en ingen fjæring og det er ikke noe gøy å oppleve i sving.
Loggført

---
Mvh Rabben
FooZ
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: august 29, 2010, 20:25:43 pm »

Når du jekker opp bilen, vil hjulene henge litt igjen på bakken før de følger bilen opp i lufta. Det du har opplever kan være at det brukes orginale dempere på en senket bil. Det vil medføre at når bilen står i bakken, er også demperen i bunn = ingen fjæring. Kortere dempere eller heving av bil, vil gi deg demping tilbake. For som du selv sier, bilen letter fort har en ingen fjæring og det er ikke noe gøy å oppleve i sving.
ok, hvordan hever jeg den litt da?
Jeg har justerbar forstilling, så jeg vet at det er begge justerings-boltene midt på forstillinga som skal justeres, men vet ikke hvordan..?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!