mai 04, 2025, 21:00:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: spørsmål om eu kontroll.  (Lest 1292 ganger)
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« på: september 03, 2010, 14:43:33 pm »

Hva er grense for senking?hva er lov å ikke lov?
Dekk dimension må de være standard hjul??samme border fremme å bak??
Eksos må dette og være standard? Hva med Phat boy eksos? Takk.
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: september 03, 2010, 15:34:44 pm »

Svaret på dette er omtrent det samme som hvis du spør: "Hvor langt er et tau?"

Det kommer for det første an på om bilen din er fra før eller etter...1970, er det vel. Stilles langt flere krav til bil etter 1970. Dernest kommer det an på kontrollørens kompetanse, kjennskap til lovparagrafene, dagshumør, praksis, kunnskap om hva som blir godkjent andre steder, hvilken side kontrolløren stod opp på av senga den morgenen...

Men vær klar over at ting som senking, dekkdimensjon, trimming etc må være skrevet inn i vognkortet for at det skal bli godtatt på EU-kontroll.
Loggført
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« Svar #2 på: september 04, 2010, 19:55:46 pm »

er det ingen som kan si hvordan det har vært å godkjener en luftkjølt som er ikke originalt.og som ikke står i vognkort som senk,dekk, motor?? Hæ
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Ragge
Supermedlem

Tlf 95773556

Vis profil
« Svar #3 på: september 04, 2010, 20:38:54 pm »

Det greieste med dekk er bare å låne noen standard dekk til kontrollen.
Jeg fikk godkjent en senka bil uten å ha det skrevet inn i papirene uten problem. Men jeg traff en grei kar, som hadde skrudde litt vw. Det første jeg fikk se når jeg gikk inn i verkstedet var en trimma 1600 motor i fullt krom utførsel, så vi ble stående og prate litt om boble.
Han sa ingenting om senkinga, men var ganske nøye på bremsene mine, og håndbrekket.
Så min erfaring er at hvis du treffer en grei kar så skal det gå bra høydemessig med bilen ihvertfall Glad
Det med motor håper jeg de er litt strenge på, trimma motorer og trommelbremser/dårlige bremser er en dårlig kombo synes jeg.
Loggført

vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #4 på: september 04, 2010, 20:45:31 pm »

svaret er enkelt og greit det, alle ombygginger på bilen skal være innskrevet i vognkort.... alt fra bredere hjul, senkning mm.  eksos skal være slik at den ikke støyer nevneverdig med enn da den var ny...  at folk mener det har fått godkjent ditt og datt på eu kontroll så er det fordi kontrolløren da har "oversett" visse ting, med eller uten vilje Glad     og det er lov å bruke hodet.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!