mai 05, 2025, 01:14:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trøbbel med dimmebryter!  (Lest 1323 ganger)
Stein Egil Granli
Nybegynner
*

Vis profil
« på: september 09, 2010, 11:12:52 am »

Har en T1 `67 1300 og får ikke skifta mellom nær- og fjernlys. Nå står fjernlys på konstant. Dimmebryteren på blinkerhendelen virker litt slaskete men kunne ikke se noe feil da jeg skrudde opp for å se. Noen som kjenner til problemet?
Må jeg bytte til ny blinkerhendel eller er det et relè e.l. som kan byttes? I så fall er jeg klar for å kjøpe en brukt hendel til `67, ASAP.

Får heller ikke liv i det ene parklyset bak, flere pærer er prøvd og alle ledninger ser ok ut.

Det haster med tips siden bilen har snart skal på EU-kontroll!!!
Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: september 09, 2010, 13:42:24 pm »

Snurr litt på sikringene dine så tenker jeg problemet er løst Blunker
Loggført
Pan
Supermedlem

Vis profil

« Svar #2 på: september 09, 2010, 14:32:37 pm »

Aldri noen dårlig ide å kontrollere kontakt på sikringene - de irrer gjerne med åra - men fjernlys/nærlysproblemet kan også været releet som er gåent. Sitter bak dashbordet - du kommer til via bagasjerommet.
Loggført
Stein Egil Granli
Nybegynner
*

Vis profil
« Svar #3 på: september 09, 2010, 14:45:41 pm »

Sikringer er sjekka ut. Er hele og kontaktpunkter har blitt pussa. Heller mest mot at relèet har tatt kvelden.
Loggført
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil

« Svar #4 på: september 11, 2010, 09:32:11 am »

Har en T1 `67 1300 og får ikke skifta mellom nær- og fjernlys. Nå står fjernlys på konstant. Dimmebryteren på blinkerhendelen virker litt slaskete men kunne ikke se noe feil da jeg skrudde opp for å se. Noen som kjenner til problemet?
Må jeg bytte til ny blinkerhendel eller er det et relè e.l. som kan byttes? I så fall er jeg klar for å kjøpe en brukt hendel til `67, ASAP.

Får heller ikke liv i det ene parklyset bak, flere pærer er prøvd og alle ledninger ser ok ut.

Det haster med tips siden bilen har snart skal på EU-kontroll!!!

Har du koblet om noen av ledningene? høres ut som du kjører styrestrøm til jord.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!