Eivind E
Supermedlem

|
 |
« Svar #30 på: september 18, 2010, 06:35:42 am » |
|
Leit at dere ikke klarte å ha en hyggelig tur. Jeg tror nok nesten jeg må prøve likevel. Det kan jo hende jeg har det mer gøy enn dere hadde det  Er i alle fall optimist. Man får prøve å få ting til 
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #31 på: september 18, 2010, 06:46:09 am » |
|
...klare å kjøre tur/retur DKL sin grillfest på fredag
Og det gikk strålende, takk til Ørjan som kom med redningsbilen for sikkerhetsskyld. Fin kveld med god drøs.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #32 på: september 18, 2010, 09:41:07 am » |
|
Min drømmereise er å ta Telemarkskanalen til sommeren, fra toppen og ned med god grillmat telt og en kasse pils. Slippe kontroller, bøter og andre gærninger på veien.
|
|
« Siste redigering: september 18, 2010, 10:57:59 am av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #33 på: september 18, 2010, 09:45:33 am » |
|
Den må jo bil tidenes tur.Bilder påkrevd 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #34 på: september 18, 2010, 11:33:57 am » |
|
Min må være å pakke beauty-baggen å cruise rundt i Alpene med picnickoffert og ullpledde klart,sammen med madammen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
B-Bay
Seniormedlem

|
 |
« Svar #35 på: september 27, 2010, 18:37:21 pm » |
|
Min må være å pakke beauty-baggen å cruise rundt i Alpene med picnickoffert og ullpledde klart,sammen med madammen Hørtes skikkelig trivelig ut, må dra sån at dere får dere noen flotte skiopplevelser også da, after ski... boble... sol..... kald øl..... ikke værst 
|
|
|
Loggført
|
1973 Boble 1303 Cab 1973 Boble 1300s BUDDY 1977 Westfalia 1969 VW Buss (Prosjekt) 1971 Lillebror
|
|
|
Varj
Supermedlem

|
 |
« Svar #36 på: september 27, 2010, 19:11:07 pm » |
|
Hva er din drømmereise med en vw? Vår drømmereise med vw er å kjøre USA på tvers (LA til Florida) i en Westfalia late bay i løpet av 8 uker, og håper det blir virkelighet sommeren 2012... Mor, far og to barn. Fortell meg om DIN drømmereise i en vw  Alpene... by far. :3 På andreplass, så vil det vel være en Skandinavia tur. Norge, Sverige, Finnland, Sverige, Danmark, Norge.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DVS-RACING
Medlem

|
 |
« Svar #37 på: desember 11, 2010, 02:40:55 am » |
|
Drømmereisen var for 10 år siden. Reiste til New Zealand etter litt øyhopping i Stillehavet. Haika med Frank Pronk i sin 64 kombi og en gjeng fra Auckland VW-club 150 mil til det årets nasjonale vw-treff påskeaften 2000 I Queentown I områder der Ringenes herre ble spillt inn noen år senere . Mye moro og kult å komme langt hjemmefra for å se akkurat den samme gløden blandt VW folket der som her. Elle,r egentlig enda mer. Der var klenodier fortsatt bruksbiler, og på de 5mnd jeg var der var det bare noen få dager jeg ikke så splittbusser i daglig bruk. Spesialverksteder for luftkjølte VW var overalt... Videre til Christchurch der jeg fikk kjøpt meg min egen '74VW Campmobile som skulle bli mitt hjem de neste 5 mnd. Bygd i Australia og med alt av komfort jeg kunne drømme om, minus dusj da. Og med den kom jeg frem overalt. Har aldri hatt det så bra! Opp på vulkaner på 1500 meters høyde for å stå snowboard. På milelange sandstrender.Opp verdens bratteste vei. Og fjellpass mer villt enn jeg kunne forestille meg. Opp og ned på kryss og tvers. 17500 km på 5 mnd var en fornøyelse jeg lever på enda. Som har forandret meg og min innstilling til det meste. En aldri så liten utdannelse jeg vil anbefale alle å vurdere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel
|
 |
« Svar #38 på: desember 12, 2010, 22:46:52 pm » |
|
Drømmereisen var for 10 år siden. Reiste til New Zealand etter litt øyhopping i Stillehavet. Haika med Frank Pronk i sin 64 kombi og en gjeng fra Auckland VW-club 150 mil til det årets nasjonale vw-treff påskeaften 2000 I Queentown I områder der Ringenes herre ble spillt inn noen år senere . Mye moro og kult å komme langt hjemmefra for å se akkurat den samme gløden blandt VW folket der som her. Elle,r egentlig enda mer. Der var klenodier fortsatt bruksbiler, og på de 5mnd jeg var der var det bare noen få dager jeg ikke så splittbusser i daglig bruk. Spesialverksteder for luftkjølte VW var overalt... Videre til Christchurch der jeg fikk kjøpt meg min egen '74VW Campmobile som skulle bli mitt hjem de neste 5 mnd. Bygd i Australia og med alt av komfort jeg kunne drømme om, minus dusj da. Og med den kom jeg frem overalt. Har aldri hatt det så bra! Opp på vulkaner på 1500 meters høyde for å stå snowboard. På milelange sandstrender.Opp verdens bratteste vei. Og fjellpass mer villt enn jeg kunne forestille meg. Opp og ned på kryss og tvers. 17500 km på 5 mnd var en fornøyelse jeg lever på enda. Som har forandret meg og min innstilling til det meste. En aldri så liten utdannelse jeg vil anbefale alle å vurdere. Missunnelig!!
|
|
|
Loggført
|
Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil
79 - T2 Ratlooker Doka -Solgt 93 - T4 Ratlooker Multivan - Solgt 68 - T1 RatLooker med snurre
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #39 på: desember 12, 2010, 23:32:41 pm » |
|
X2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem

Hotshopper
|
 |
« Svar #40 på: desember 20, 2010, 21:53:59 pm » |
|
Hvis det går så gæærnt at jeg arver penger en dag, har jeg seriøse tanker om å kjøre The Bluesmobug tversover USA og avslutte med å vise den på noen Rod & Custom-treff i Cali. Kjørerute har jeg ikke tenkt på enda, men litt Thelma & Louise-aktig landskap kunne jo funka fint sånn bildemessig 
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #41 på: desember 22, 2010, 18:54:57 pm » |
|
X3
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1961
Supermedlem

Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #42 på: desember 22, 2010, 21:43:18 pm » |
|
Man trenger jo ikke dra å langt avsted for å finne fine veier. Ta for eksempel Nordsjøveien mellom krsand og stavanger. Kremturen er fra Flekkefjord til Stavanger. I hvertfall Flekkefjord-Egersund forbi den berømte Jøssingfjord, Sogndalstrand, Kvadsheim og Obrestad fyr. Listalandet er og en nyyydelig fin tur! Smale fine grusveier og Nydelige steder ut mot havet. Dessverre er Bøensbakken ved Framvaren stengt for allmenn trafikk, men i sommer ble den åpnet i forbindelse med Agder Motorhistoriske Klubb sitt hovedløp. Så smalt at Cadillac Fleetwood ikke fikk kjøre ned! Men en fin tur å rusle opp.
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #43 på: desember 29, 2010, 22:57:22 pm » |
|
Man trenger jo ikke dra å langt avsted for å finne fine veier. Ta for eksempel Nordsjøveien mellom krsand og stavanger. Kremturen er fra Flekkefjord til Stavanger. I hvertfall Flekkefjord-Egersund forbi den berømte Jøssingfjord, Sogndalstrand, Kvadsheim og Obrestad fyr. Listalandet er og en nyyydelig fin tur! Smale fine grusveier og Nydelige steder ut mot havet. Dessverre er Bøensbakken ved Framvaren stengt for allmenn trafikk, men i sommer ble den åpnet i forbindelse med Agder Motorhistoriske Klubb sitt hovedløp. Så smalt at Cadillac Fleetwood ikke fikk kjøre ned! Men en fin tur å rusle opp.
Fra østlandet er det en fin tur som over, men ta turen igjennom Telemark, til Dalen og over til Setesdalen, over Suleskar og ned til Lysebotn. Ta ferja ut Lysefjorden, og kjør ned til Egersund, og fortsett langs Nordsjøveien. Har kjørt den turen med mc, den kan varmt anbefales! Kjørte også videre på kystveien fra Arendal og nordover. Brukte tre dager tilsammen. Du får med deg litt av det fineste Norge kan by på.  Drømmeturen til neste år, går til Bad Camberg i juni. 
|
|
« Siste redigering: desember 29, 2010, 22:59:32 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
|