Hei alle drag-race guruer.
Dette er et rent hypotetisk spørsmål

Mens karosseriet er på feriekoloni jobber jeg litt med motor og innsprut, og i den forbindelse viser det seg at sprutet mitt har en launch control feature. Det betyr at jeg kan legge inn en inngang fra en bryter som f.eks er koplet til clutchen, slik at en programmerbare turtalls-sperre legger inn når clutchen er i bånn. Denne funksjonen er primært for drag-race starter, hvor man kan legge inn førstegiret, inn med clutchen, spenne opp drivlina, og gassen i bånn. Da er det teoretisk bare å slippe clutchen, så er det fri fart ;-)
Men så til det hypotetiske spørsmålet.
Hvis man (igjen rent hypotetisk) skulle hatt installert line-lock samtidig. hadde det da vært en ide å legge inn line-locken på den samme bryteren?
Hva gjør folket her, bryter på girspaken, rattet, eller er det noen som har en god løsning for en bryter på clutchen? Kanskje en kombinasjon med linelocken på en bryter, og launch controllen på clutchen?
Det ligger også inne en mulighet for fullgassgiring med den samme bryteren, den funker slik at dersom du er over et visst turtall når du kliner clutchen i bånn, setter en ny programmerbar turtalls-sperre inn, så du i teorien kan holde gassen i bånn mens du skifter gir, og sperra slipper i det du slipper clutchen igjen. Moro for en techno-freak, men er det noen vits?
Roy the dragrace noob