Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« på: september 13, 2010, 22:56:13 pm » |
|
Har fått tak i ei 67 1300 med fiiin rød patina som står litt i deler, men er så og si komplett, dette vil da bli ett vinterprosjekt der planen er å få den opp å rulle iløpet av høsten vinteren. så planen blir: -få på skjermer -få på plass lykter & fangere (med senkebrakketter foran  ) -bygge om til 12 volt. -puma forstilling -få på noen bredda stålgfelger bak. -få i motor & få den opp å gå igjen. -gnikke litt ekstra på utsatte plasser for å den enda mer ratty  dette er planen til nå , så tenkte å begynne å skru litt nå de nærmeste dagene. men trenger litt diverse til ombygginga til 12 volt. er ikke helt sikker på alt jeg trenger til den ombygginga så viss noen kan opplyse meg på det området så takk på forhånd  trenger jo hvertfall: - 12 volts dynamo -ny vinduspussermotor -batteri -pærer -nytt svinghjul..  å dermed også ny starter  Hva mer har jeg glemt nå ?  bilder kommer etterhvert 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Po
Medlem

|
 |
« Svar #1 på: september 14, 2010, 09:15:14 am » |
|
Detta er morro unger! Er det org. bredde på pumaen? Rat blir mer og mer populært  btw, fikk nylig noen senkebranketter til fangeren foran i posten, laget av slowbug her på forumet. De var kjempefine, og anbefales!
|
|
« Siste redigering: september 14, 2010, 09:47:23 am av Po »
|
Loggført
|
67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #2 på: september 14, 2010, 17:09:47 pm » |
|
Detta er morro unger! Er det org. bredde på pumaen? Rat blir mer og mer populært  btw, fikk nylig noen senkebranketter til fangeren foran i posten, laget av slowbug her på forumet. De var kjempefine, og anbefales! Har ikke handla inn pumaen enda, men tror det blir original bredde..men hvem vet  er slowbug som har laga de jeg også har liggende..har troen på att det kan bli kult på en i tillegg senka bil  har alltid likt ratlooken godt, har allerede en litt ratty 1300S , så hvorfor ikke ha en til 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Po
Medlem

|
 |
« Svar #3 på: september 14, 2010, 17:31:00 pm » |
|
Ratlook er pent vettu. Kanskje litt sært, men jeg syns det er stilig med "trillebår" looken, altså, innkortet forstilling, men det holder kanskje ikke med 2" for å få det skikkelig.
|
|
|
Loggført
|
67 1500 m/1300dp, asfaltskraper
|
|
|
Endre S
Supermedlem

Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #4 på: september 14, 2010, 20:22:12 pm » |
|
Kjenne eg Lassen rett så ska nok framhjula ut til skjermkanten. Men vær obs på at hvis du skal til med senkespindler så bygger disse og så kanskje lurt å tenke 2" korta. Samme som eg har på ovalen. Eg har spindler for skivebrems (linkpin) og kanskje et svinghjul te deg...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem

low and slow...
|
 |
« Svar #5 på: september 14, 2010, 23:03:27 pm » |
|
start motor har du  den er 12 v..hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ragge
Supermedlem

Tlf 95773556
|
 |
« Svar #6 på: september 14, 2010, 23:07:41 pm » |
|
Hei. Er det sånn å forstå at du trenger nytt svinghjul pga 12volt konverteringa?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #7 på: september 14, 2010, 23:10:24 pm » |
|
Hei. Er det sånn å forstå at du trenger nytt svinghjul pga 12volt konverteringa?
Var en som nevnte det, siden 12 volts starter ikke passe helt overens med svinghjul, var noe med att det var mer tagger på ett svinghjul når det var volts motor... noen som kan avkrefte eller bekrefte dette.. ? er usikker på akkurat det.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T-1
Supermedlem

Praise the lowered...
|
 |
« Svar #8 på: september 14, 2010, 23:12:07 pm » |
|
har kjørt med 6v starter på 12v bil det går det også.
|
|
|
Loggført
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
jalokoey
Supermedlem

low and slow...
|
 |
« Svar #9 på: september 14, 2010, 23:12:34 pm » |
|
legger inn et lite bilde her eg:) håper det er greit lassen:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #10 på: september 14, 2010, 23:29:25 pm » |
|
legger inn et lite bilde her eg:) håper det er greit lassen:)
Kjør på..va planen eg sko ta bilder idag når eg va ute, men glømte 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nordtveit
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: september 15, 2010, 12:14:38 pm » |
|
har kjørt med 6v starter på 12v bil det går det også.
Rikti det som T1 sier.. 6 volts starteren tåler maaangen år dersom man ikke er for hissig med starteren.. fikk tips om maks 10 sekunder i gangen... da skal det å helt fint.. jeg skal og så bytte til 12 volt i disse dager.. og jeg kommer til å bruke 6 volt`eren.. 
|
|
|
Loggført
|
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo"  facebook.com/nordtveitsgarage instagram: Nordtveitsgarge 1956 Oval---solgt--- 1961 T1, Ratlook "Sjakkbrettet" ---solgt--- 1964 Panelbuss "Gulbuss'n" 1958 T1, Ratlook "Rat'n"
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #12 på: september 15, 2010, 16:21:00 pm » |
|
start motor har du  den er 12 v..hehe Eg har visst ifølge selgar av bilen..så då e det ingen problem 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #13 på: september 15, 2010, 16:22:20 pm » |
|
Kjenne eg Lassen rett så ska nok framhjula ut til skjermkanten. Men vær obs på at hvis du skal til med senkespindler så bygger disse og så kanskje lurt å tenke 2" korta. Samme som eg har på ovalen. Eg har spindler for skivebrems (linkpin) og kanskje et svinghjul te deg...
blir nok ikkje spindlar på...blir bare puma å rett te bunns... ska var litt vondt å kjøra vetera  har jo tross alt goe fjører i sete på denne i forhold te 1300S`en med caravelle stolar 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #14 på: oktober 17, 2010, 23:33:08 pm » |
|
har skjedd littegrann med denne i det sista..men har vært litt sløve på oppdateringå  har fått lagt avtagbart bakstykke. skrudd av forstilling lekt litt med maskeringstape, spraybox , slipepapir & sand 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #15 på: oktober 17, 2010, 23:47:11 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem

Praise the Lowered
|
 |
« Svar #16 på: oktober 17, 2010, 23:49:23 pm » |
|
ååhh..dritt, f... gjorde noe feil med bildene... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|