april 25, 2024, 13:44:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T3 1964 Notchback Selges , tidligere Tekken`s bil .  (Lest 13092 ganger)
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« på: mars 17, 2008, 23:28:02 pm »

Da det er behov for litt " mer" .. rotasjon ,  i bilparken . Selges herved Notch`n .

Specs og info følger under :   Bilen selges uten motor . 


Karosseri: Glassfiber flippfront, bakskjermer, motorluke, bakluke, disse er avtagbare festet med "dzus fastners". Aluminium gulv, dørplater,
innerskjermer, torpedovegg og baklvegg. 8 Punkt bur, Lexan side og bak ruter. Fuel cell.  Null rust . 


Gir / Drivverk : 4 trinns 6 rib 091 VW "racekasse" fra Transworks USA. Med følgende utvekslinger : Første 2.58 - 1.93 - 1.14 - 0.70. Ring/pinjong : 4.57.
Chromoly diff sidedeksel, Super- diff, ventilasjon av kassehus , Weddle ring/pinjong, Set Billet chromoly 091/930 flenser, Weddle 3-4 gir med sveisede synchroringer, forsterket utløselagerarm. Porsche 944 stubaksler/drivaksler/knuter, Girkasse er hevet 60 mm i karosseri, stumt montert med aluminum fester. Giroverføring oppå tunell , stum utførelse .

Understell: Forstilling smalnet 40 mm,  justerbar høyde ( T3) , Spax / koni justerbare dempere,  / Polyurethane foringer, GWD kulelager fjærplate lager / foringer, ombygget til IRS bakstilling,  justerbar høyde, T3 23.5 mm torsionstaver,
22 mm bakre CSP stabstag i polyurethan foringer .  Alt av bærekuler / endeledd er nytt .


Interiør: Sparco stoler, 4 punkt belter, pedaler,  Vdo, Autometer innstrumenter, shiftlight, Sparco ( FIA godkjent)  branslukker system med 4 dyser i motorrom ,  ( På interiør delen kan evt ønsker ikke ønsker justeres ) .

 
Bremser : Fremme  Skiver fra 1302/03, Kerscher, hullborra, calippere fra golf 2,  ( kercher 160 hk bak ) . Stålomspunnede bremseslanger, Renault Trafick 2.4 TD hovedsylinder .  Foran og bak er det proff maskinert 2 stk boltsirkler i skivene  .  4x130 & 4x108  .  ET HAV av felger kan benyttes altså .


Felg /dekk / Option: Compomotive MO 8 x17" ET 15  - DOTmerket gate slicks Toyo Proxes R888  . 215 - 45 -17 .   Alternativt 7x15 ATS enfarget sølv med ok dekk .


 ## Generell info . Eu godkjent , 8 punkt hel bur , flippfront , glassfiber skjermer , lexan side og bak ruter ,  etc etc er i VOGNKORT , ( bilde av vognkort kommer etterhvert) - ,  ##



FØLGENDE ER ETTERMONTERT / UTFØRT ETTER BILEN SKIFTET EIER ---

#  Porsche 944 stubaksler/drivaksler/knuter

#  Polyurethane foringer, GWD kulelager fjærplate lager

#  22 mm bakre CSP stabstag i polyurethan foringer

# Spax justerbare dempere bak .

#  Orginale T1 IRS bærearmer , samt innsveiste orginale IRS braketter , tidligere var det SVENSKE modda bærearmer , og irs braketter laget av karosseri plater  " No good " .

#  Sparco stoler, 4 punkt 3 tom belter, pedaler ,sparco FIA godkjent Brannslukker system med utløser ved førerstol , og dyser i motorrom  .

#  Bremser bak skiftet til ( kercher 160 hk kit  ) 

# Stålomspunnen bremse slanger .

# Renault Trafik 2.4 TD hovedbremsesylinder , Bolt on  , høy og effektiv pedal på skiver rund baut .

# Foran og bak er det proff maskinert 2 stk boltsirkler i skivene  .  4x130 & 4x108  .  Et HAV av felger kan benyttes altså ,

# Felg/dekk / Option : Compomotive MO 8 x17" ET 15  - DOTmerket gate slicks Toyo Proxes R888  . 215 - 45 -17 .

# Alt av bærekuler , endeledd er nytt .


Bilen ble sist brukt med  wankel motor , derav vannkjølt , SÅ tur retur OLJE / VANN rør i kobber , med skrudde snittring koblinger etc , kan tilbyes som  komplett bolt on ekstra utstyr om det skal benyttes motor med "kjølesystem"  videre også . 



Bilder og tekst , info kommer stadig .



Pris - med 8x17"  Compomotive / Gatesliks   =    85.000 .-

Pris - med ATS felger og alminnelige dekk 195F/ 205B  x 15"   =      70.000.- 


Mvh

Alexander Seim / Pumaungen / RE-tek .

Bilen står i Drammen etc .

mobil :  97629079  .





 







 



Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #1 på: mars 18, 2008, 00:12:27 am »

Diverse bilder fra fortid-nåtid og kanskje tilogmed  . .  fremtid kommer nedover .


* PICT3039 a.JPG (86.93 KB, 796x597 - vist 867 ganger.)

* PICT3042 b.JPG (72.9 KB, 796x597 - vist 711 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #2 på: mars 18, 2008, 00:26:40 am »

More -


* PICT3027 c.JPG (86.47 KB, 1136x852 - vist 626 ganger.)

* PICT3029 d.JPG (105.81 KB, 1136x852 - vist 1726 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #3 på: mars 18, 2008, 00:27:42 am »

..


* PICT2969 e.JPG (151.44 KB, 1136x852 - vist 884 ganger.)

* PICT2972 f.JPG (151.32 KB, 1136x852 - vist 805 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #4 på: mars 18, 2008, 00:35:21 am »

.. flere bilder av bil og interiør samt teknisk kommer utover og i morgen ,


* PICT3021 g.JPG (113.97 KB, 1136x852 - vist 669 ganger.)

* PICT3020 h.JPG (145.74 KB, 1136x852 - vist 986 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #5 på: mars 19, 2008, 13:36:15 pm »

some more -


* innvendig a.JPG (87.09 KB, 800x600 - vist 711 ganger.)

* innvendig b.JPG (80.23 KB, 800x600 - vist 541 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #6 på: mars 19, 2008, 13:37:10 pm »

--


* innvendig c.JPG (74.22 KB, 800x600 - vist 604 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #7 på: mars 28, 2008, 15:34:05 pm »

Bump . Vårsalg .
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #8 på: mars 30, 2008, 22:46:32 pm »

Du har bestemt deg for å selge go vogna ja Gliser Lykke til og regner med at denne ikke skulle være vanskelig å bli kvitt, kjempe flott vogn!!!
Loggført
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #9 på: april 01, 2008, 21:42:11 pm »

hvordan er det med gatereg av den vogna her? =)

edit: uten motor ja, da er det ikke int.
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: april 01, 2008, 21:44:40 pm »

 ## Generell info . Eu godkjent , 8 punkt hel bur , flippfront , glassfiber skjermer , lexan side og bak ruter ,  etc etc er i VOGNKORT , ( bilde av vognkort kommer etterhvert) - ,  ##
Loggført
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #11 på: april 01, 2008, 22:46:24 pm »

Denne bilen er godkjent med 1835 turbomotor, ikke noe begrensning på effekten mener jeg å huske. Alt er skrevet inn i vognkortet, så her der det bare å pælme inn en turbomotor, skru trykket opp og kjøre fulstendig lovelig på gata. Drømmen for mange her inne det vil jeg tro  Blunker
Loggført

---
Mvh Rabben
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: april 01, 2008, 22:52:48 pm »

mener det er max 100Hk . men dette må fåes på det rene

Puma..??§!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #13 på: april 01, 2008, 23:08:41 pm »

mener det er max 100Hk . men dette må fåes på det rene

Puma..??§!!
Den Har nok ingen begrensninger pga importen fra Sverige om jeg ikke husker feil. Den var godkjent med en ganske fet motor der
Loggført
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #14 på: april 05, 2008, 13:26:34 pm »

Yo .


Ang effekt , der står det ingen tall .-   Kun det jeg vil kalle betegnelsen "1835 med turbo"  Noe jeg vil mene VANLIGE folk, utenfor vw verdene , ikke akkurat forbinder med et slagvolum, heller en vw sjargong - .

Bilde av vognkort delen med " endringer " er vedlagt .




* notch papper.JPG (45.33 KB, 600x800 - vist 902 ganger.)
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 05, 2008, 15:40:34 pm »

det er jo ett felt i vogn kort hvor effekt står oppgitt.
Hva står det der.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #16 på: april 05, 2008, 17:59:48 pm »

Flipperfront faktisk!! Osteaktig
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #17 på: april 05, 2008, 19:15:20 pm »

det er jo ett felt i vogn kort hvor effekt står oppgitt.
Hva står det der.




Fått mail  a vesle gutten ,?   eller ei .

I det feltet som kalles "Motor/Driverk Felt (10) .     Altså et annet felte enn  "Merknader (15 ) .

- Slagvolum 1500 cm3
- Motoreffekt 66.00 kw   /  Altså  89.6 Hk  / 0.736 kw/hk

Kan ha stått der fra tidligere skulle antes . Siden det er annet spec , enn en evt 1500 cm3 vw motor .















Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #18 på: april 16, 2008, 23:36:45 pm »

  Vårsalg - -

  Kan nå ta innbytte .. i cash .

 
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Splitgirl
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #004


Vis profil
« Svar #19 på: april 19, 2008, 22:01:51 pm »

Løp og kjøp, stemmer at det er mye moro for penga  Osteaktig
Har kjørt bilen selv, og det var heeelt rått!!!
Loggført

" Alt går - Det kan bare ta litt lenger tid...."

51 Dragboble
63 Notchback
67 Fastback
90 Caravelle Coach-camper
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #20 på: mai 08, 2008, 16:18:24 pm »

Bump--

Likestillingsbegrunnet endring i salgspris :

Jeg slår av 5k ved kvinnelig kjøper

Dermed

Jenter =   80k med compomotive felger /  65k med ATS

Obs obs , dåpsattest kreves .


 
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #21 på: juni 11, 2008, 22:19:08 pm »

Feriepenger er stikkordet .


 Gliser
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
1303 hot
Medlem
***
Innlegg: 203
Bosted: Stokke



Vis profil
« Svar #22 på: juni 12, 2008, 16:33:47 pm »

Er fremdeles veldi intr i vogna di men sliter litt m salget av rx-7 vurderer å selge bare bilen og beholde motor for å evt putte i notchen Gliser
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 724
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #23 på: juni 14, 2008, 16:44:37 pm »

Når det gjelder det med 66kw er nok ikke dette med dagens bremser. I sverige er det slik at ved bruk av T3 bremser ( skiver foran og tromler bak) godkjennes bilen med inntil 66kw, eller ca 90 hk om du vil. Regner med at denne hadde dette en gang i tiden.
Loggført
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #24 på: juli 04, 2008, 16:39:10 pm »

Solgt .

Til ei skreppe med vann i blodet  .  Blunker
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!