Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« på: oktober 12, 2010, 00:03:17 am » |
|
Har en fk8 kam liggende som jeg ikke har bruk for..
Bra kam som veldig mange sverger til..
Spec: Intake Valve Lash: 006 Exhaust Valve Lash: 006 Intake Opens: 24 Degrees Exhaust Closes: 18 Degrees Intake Closes: 54 Degrees Exhaust Opens: 60 Degrees Duration at .050: 258 Degrees Lobe Centers: 108
For skryt og gode ord om fk8 så er det bare å ta kontakt med TomR som i tillegg til en unormal forkjærlighet for rosa også har brukt denne i flere av sine motorer.
edit: litt halvskjeiv er han, så får tåle at bildet kom på skakka også....
|
|
« Siste redigering: oktober 12, 2010, 00:08:07 am av Torgeir »
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #2 på: oktober 12, 2010, 00:22:05 am » |
|
Dette er det værste - hvor er FPU, Stopp pressen og domstolen i Haag når dette skjer?  ? Når alt er så ille som det er så kan jeg ikke anna enn å skryte av FK8, perfekt kam som er med på det meste. Har en 2276 motor som ble bremset med rett ut av esken deler fra CB - den bremset 185Hk og er som en 1600 på snill kjøring og våkner opp når gassen trykkes ned - gir seg ikke før over 6000 rpm. Anbefales på det aller varmeste!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: oktober 12, 2010, 08:57:22 am » |
|
Er ganske mye råere enn en 1600 ved "vanlig" kjøring også, vil jeg si....
(tidligere eier av samme 2276)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #4 på: oktober 12, 2010, 20:50:35 pm » |
|
Stemmer ikke helt, den ligger her i deler ennå  Er ganske mye råere enn en 1600 ved "vanlig" kjøring også, vil jeg si....
(tidligere eier av samme 2276)
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: oktober 12, 2010, 21:17:16 pm » |
|
oki da har jeg misforstått....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #6 på: oktober 12, 2010, 22:25:46 pm » |
|
pris har du tenkt deg for den da ? og går det bra å ha den i en fresh 1600 eller blir den for vass i den med en enkel gasser på hver side.
mvh erik
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #7 på: oktober 12, 2010, 23:53:42 pm » |
|
pris har du tenkt deg for den da ? og går det bra å ha den i en fresh 1600 eller blir den for vass i den med en enkel gasser på hver side.
mvh erik
Ikke for at jeg ikke ønsker å selge den til deg, men tror ikke at det helt er kammen for deg.. Den anbefales i alle fall til langslag og 1.4 vipper. Men kan jo få litt input på pris uansett... Unneberg tar 1500,- for de ser så kanskje en 800,- eller deromkring?
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #8 på: oktober 13, 2010, 20:11:40 pm » |
|
ok bare lurte på det skjønner du  ... takk for svar og lykke til med salget..
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #9 på: oktober 18, 2010, 22:55:12 pm » |
|
Opp og hopp...
Ingen som skal bygge i vinter?
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #10 på: oktober 18, 2010, 23:08:59 pm » |
|
Dette er det værste - hvor er FPU, Stopp pressen og domstolen i Haag når dette skjer?  ? Når alt er så ille som det er så kan jeg ikke anna enn å skryte av FK8, perfekt kam som er med på det meste. Har en 2276 motor som ble bremset med rett ut av esken deler fra CB - den bremset 185Hk og er som en 1600 på snill kjøring og våkner opp når gassen trykkes ned - gir seg ikke før over 6000 rpm. Anbefales på det aller varmeste! over 6000 0/min Tom .nå blei jeg skikkelig imponert...er det mulig ...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #11 på: oktober 18, 2010, 23:13:21 pm » |
|
Dette er det værste - hvor er FPU, Stopp pressen og domstolen i Haag når dette skjer?  ? Når alt er så ille som det er så kan jeg ikke anna enn å skryte av FK8, perfekt kam som er med på det meste. Har en 2276 motor som ble bremset med rett ut av esken deler fra CB - den bremset 185Hk og er som en 1600 på snill kjøring og våkner opp når gassen trykkes ned - gir seg ikke før over 6000 rpm. Anbefales på det aller varmeste! over 6000 0/min Tom .nå blei jeg skikkelig imponert...er det mulig ... Hehe Tom må være noe tom har hørt... Han ikke tenke meg han har tatt noen motor over 4000 
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #12 på: oktober 18, 2010, 23:20:02 pm » |
|
hehe, det jeg mener er at denne drar som et lokomotiv til over 6000 omdr - så lenge FK8 kammen er med - ser ikke noe grunn til å presse en motor over kammens virkeområde  Bremsetallene på denne motoren avslører at FK8 er en kam for de som liker moment fra lave turtall og opp uten et panisk behov for å geare - en skikkelig cruisermotor .) Dette er det værste - hvor er FPU, Stopp pressen og domstolen i Haag når dette skjer?  ? Når alt er så ille som det er så kan jeg ikke anna enn å skryte av FK8, perfekt kam som er med på det meste. Har en 2276 motor som ble bremset med rett ut av esken deler fra CB - den bremset 185Hk og er som en 1600 på snill kjøring og våkner opp når gassen trykkes ned - gir seg ikke før over 6000 rpm. Anbefales på det aller varmeste! over 6000 0/min Tom .nå blei jeg skikkelig imponert...er det mulig ...
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #13 på: oktober 18, 2010, 23:22:25 pm » |
|
byr 600.-
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #14 på: oktober 18, 2010, 23:24:44 pm » |
|
Solgt til Jørn Jeg kan til og med inkludere levering i prisen 
|
|
« Siste redigering: oktober 19, 2010, 01:41:55 am av Torgeir »
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #15 på: oktober 21, 2010, 22:42:00 pm » |
|
se her ja. hørte rykter om dette  send meg PM med betalingsinfo.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|