mai 06, 2025, 12:23:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: bensinvarmer - koplingsskjema / tegning  (Lest 2660 ganger)
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« på: oktober 23, 2010, 20:12:35 pm »

morn

har en eberspr... i 02èn min.   men der skjer ingenting når man skrur den på. ingen ting som snurrer rundt eller no.   eneste er at pære i bryteren lyser.

så noen som har tegninger / skisse / skjema på lur?

aldri være borti dette før. s¨greit å ha noe å gå ut fra ved feilsøking.
Loggført

tlf 90 11 98 33.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 23, 2010, 20:16:19 pm »

Ta deg en tur opp på solbergmoen en kvelld til uka så skal vi få den i gang.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 23, 2010, 20:30:18 pm »

ja det hørtes jo ut som en god løsning  Gliser

tlf nr ditt?   så kan man jo avtale noe utover uka.

Loggført

tlf 90 11 98 33.
GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 23, 2010, 20:39:51 pm »

Ta deg en tur opp på solbergmoen en kvelld til uka så skal vi få den i gang.

Om det tilbudet gjelder flere, er jeg definitivt interessert.
Selvsagt villig til å betale for assistanse.

Til orientering handler det om en eber i en T2 1973.
Aner ikke hvilken type eber.  Gliser
Loggført

janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 23, 2010, 20:50:01 pm »

fellescruising? hehe.   så sant stakkarn ikke blir overarbeidet da?
Loggført

tlf 90 11 98 33.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 24, 2010, 13:43:30 pm »

kan hende jeg kan tirsdag eller onsdag. send meg en PM.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 24, 2010, 22:08:26 pm »

flotters. må bare ta å fikse litt plukk på bilen før jeg tør å legge ut på " langtur "

så rekker det nok ikke denne uka. men du er vel sikkert i landet utover vinteren du ?
Loggført

tlf 90 11 98 33.
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 25, 2010, 07:11:09 am »

Har ingen planer om å emigrere fordi om vinteren kommer Osteaktig
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
morfen
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trøndelag



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 25, 2010, 14:16:56 pm »

Har problem med Eber`n i ei-02,type BN2. Har rett spenning på glødeplugg,pumpa leverer bensin fram til trykkregulatoren på toppen av brenneren. Bensinen stopper der. Åpna regulatoren,er to membraner som er hele men ganske så stive. Noen som vet om nye mebraner kan skaffes?
« Siste redigering: oktober 25, 2010, 20:11:34 pm av morfen » Loggført

Boble-54(solgt)T1-64,-67,-71-1302 .Willys Overland 1922,Opel Kaptein-63.10 traktorer.Dnepr 650.Husquarna 98cc-39.Lillebror-61.Opel Astra-98.  Tlf.:90945862
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 27, 2010, 07:22:11 am »

Her får du kanskje tak i det du trenger?
http://www.germansupply.com/home/customer/home.php?cat=376
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #10 på: oktober 28, 2010, 09:06:23 am »

Har problem med Eber`n i ei-02,type BN2. Har rett spenning på glødeplugg,pumpa leverer bensin fram til trykkregulatoren på toppen av brenneren. Bensinen stopper der. Åpna regulatoren,er to membraner som er hele men ganske så stive. Noen som vet om nye mebraner kan skaffes?
Det dummeste du kan gjøre er å åpne regulatoren da blir alltid membranen for stor Osteaktig kjangsen for att en annen gammel brukt kan brukes er jo litt usikkert men det går jo å prøve det.Det er dumt å begynne å justere på skruen visst den ikke er helt ok.Du kan få allt for stort trykk og varmer som en stor byggtørker i en kort periode før alle slanger smelter.Det sitter en varmesikring i luftsrømmen den kortslutter en 8A sikring så varmeren stopper men den kan fuske den og.Det ligger endel varmere på delelageret til vvwklubben som går an å ta deler av+att vi har endel nye deler til eber.Trur der er noen nye regulatorer og.Når du bytter regulator Må den justeres inn rett.Det er veldig viktigt.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
morfen
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trøndelag



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 28, 2010, 18:53:49 pm »

Takk for info. Er nok på tynn is ang. BN 2 rep. Kjøpte  en -02 som har stått lagret i 15 år med originalmontert Eber. Bilen er i drift,vært fint og få varmeren til og virke og. Pumpa gikk ikke, pussa stiftene så den ble grei. Fullt trykk inn til regulatoren,ikke noe ut. Som nevnt,åpna reg.,fortsatt ingen bensin ut. Så justerte jeg på skruen til det begynte og komme bensin,under prøvestart kutta pumpa,ingen spenning. Så no er jeg skeptisk da jeg ikke har skjema/peiling på Eber`n. Synd Trist Er nok mange som har  Eber i bobla. Skulle nesten vært en tråd ang. temaet,utrivelig hvis det tar fyr i brenner/bil!
Loggført

Boble-54(solgt)T1-64,-67,-71-1302 .Willys Overland 1922,Opel Kaptein-63.10 traktorer.Dnepr 650.Husquarna 98cc-39.Lillebror-61.Opel Astra-98.  Tlf.:90945862
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 29, 2010, 10:17:31 am »

Pumpa blir styrt av en termostat som står i kapslingen. (Liten sak med to tilkoblinger. (Bimetall)) Den er festet med to skruer, kontakten er åpen og kan sjekkes/renses) Denne kobler ut pumpa når temperaturen har steget til riktig verdi. (50 - 60 grader?)
I tillegg er det en termostat som står i brennkammeret. Tror det er tre tilkoblinger på den. Gir strøm til vifta og sørger for at vifta går så lenge det er høy temperatur i brennkammeret. Sørger for avkjøling etter bruk.
Loggført
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 30, 2010, 17:03:47 pm »

her skjedde det mye gitt.   titta litt på min på egenhånd, fikk liv i den, men den vil fortsatt ikke varme.  vifta starter, og pumpa starter.   har ikke fått sjekka mer. så tar kontakt med deg utover uka jeg, 1303ss.    så blir det liten kjøretur mot solbermoen.
Loggført

tlf 90 11 98 33.
mattias
Seniormedlem
****
Innlegg: 288
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 30, 2010, 20:05:02 pm »

Om noen av dere trenger deler har jeg to varmere bak i bilen. Den ene ser nesten ubrukt ut. Vet ikke hva dette er verdt men ring meg om noen er interessert.
92246759
Loggført

-1961 T1
-1961 T1
-1958 T2
-1976 T2
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!