Dekk og felger til usenket Type 2 (og innpress/ET/bredde m.m.)

<< < (3/3)

Squareback:
ET'en på 5x14 toms 5x205 stdfelger til type 2 kan se ut til å ha 47.5 mm innpress...mao ganske mye

Solan:
Hva landet du egentlig på her mht ET? Jeg skal få breddet noen 15-toms stålfelger fra 4,5" til 5,5" til min '65 mikrobuss, og lurer på hvordan det ble seende ut hos deg. Breddet du ulikt foran og bak? Foran er det jo en forsterkning i dogleg'en som må tas hensyn til ved fjæring (jeg har senket med flippede spindler, dvs ca 8 cm).

Har du bilde(r)?

Mvh Svein i Bergen

Squareback:
Min type 2 ligger årevis unna veien og har derfor ikke erfaring med hva som passer...

Men kjører stunddom med ET 46 5,5 tom på min 64 type 3 og 185/65 dekk. Det subber vanligvis ikke. Min bil er dessuten høy og fin.

Hadde vel brukt std 5 toms 47,5 mm ET Type 2 felger og kjørt med dette - Som Rocket tipser om lengre oppe i tråden. Billig og bra...er det også.

Du trenger jo ikke allverdens brede dekk...

Squareback:
Pr nå sitter det gamle 215/75x15 dekk på. Bilen er usenket og ingen gummi tar i noen steder. Skal ikke modifisere fjæringen med annet enn evt Bilstein/Koni eller andre gode dempere.

Rulleomkretsen er innenfor +- 5,0 % så slik sett lovlige. Tror rene "mudhjul" eller "AT-dekk" med mye åpent mønster hadde vært tøft, men usikker på en skulle gått for mere "veidekk" i feks 195R15 for noe mer "comfort"

Tenker Looken er viktigst!

Navigering

[0] Oversikt

[*] Forrige side