Holmen
|
 |
« på: oktober 28, 2010, 17:04:50 pm » |
|
Skal til med 2 ekstra pinnbolter i mellom topp og blokk. En over og en under på hver sylinder. Noen som har gjordt dette før og har råd og tips angående innfestning i blokka? Har en ide om å tigge fast en gjengehylser i alu, men vet ikke om dett er den beste ideen.
Noen her som sveise i blokka, eller som kjenner noen som kan påta seg oppdraget?
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #1 på: oktober 28, 2010, 17:07:54 pm » |
|
Oppsiden er lik på begge halvdeler, men ikke undersiden
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #2 på: oktober 28, 2010, 17:08:30 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #3 på: oktober 28, 2010, 18:48:51 pm » |
|
Heisann, lenge siden.
Kan jeg spørre deg hvorfor du vil ha to ekstra pinnebolter?
Mvh Kalle
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #4 på: oktober 28, 2010, 19:38:48 pm » |
|
Topplekkasje er er kjent problem på type 4 med stor borring.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #5 på: oktober 28, 2010, 19:51:41 pm » |
|
Riktig det Cato. T-4 topper lekker alltid øverst da det er lite gods igjen på toppen ved mye borring. Ved en ekstra pinnbolt her så blir det tett. Den underste pinnbolten er igrunnen unødvendig, etter min mening, men nå er topper og sylindrer maskinert for dette så da bruker vi en der også....
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #6 på: oktober 28, 2010, 23:11:29 pm » |
|
Mulig han her kan hjelpe? http://www.gbotaircooledperformance.dk/28458588Har noen bilder av topper og cylindere med ekstra pinnebolter, men ikke blokk som jeg kan se
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #7 på: oktober 29, 2010, 23:40:10 pm » |
|
Hei Holmen,jeg har en kar på min Jobb,Per Erik Frid Svenske Som kan gjøre dette,om han vill bygge det opp eller legg inn en alu klomp Må nok jeg høre med han på mandag.
Mags 90508914
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
    
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
 |
« Svar #8 på: oktober 30, 2010, 21:58:51 pm » |
|
Skal til med 2 ekstra pinnbolter i mellom topp og blokk. En over og en under på hver sylinder. Noen som har gjordt dette før og har råd og tips angående innfestning i blokka? Har en ide om å tigge fast en gjengehylser i alu, men vet ikke om dett er den beste ideen.
Noen her som sveise i blokka, eller som kjenner noen som kan påta seg oppdraget?
Har ferdigsveisa både blokk og topper liggende om du skulle være inntrissert 
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #9 på: november 04, 2010, 21:44:16 pm » |
|
Har da fått hjelp til sveising. Takk til en trivelig kar fra Stavanger. Ble bare pinnbolt på oppsiden da det er der problemet med lekkasjen er. Borring og snitting av gjenger er tatt hjemme i garasjen. Ikke så hokus pokus det arbeidet. Totalt er det 32 mm med gjengeparti, noe som holder i massevis. Da er det viktig å bruke pinnbolter/gjengestag med riktig kvalitet 10.9, og ikke 4.6 fra Biltema.
|
|
« Siste redigering: november 04, 2010, 21:55:19 pm av Holmen »
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
|