Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« på: januar 23, 2011, 22:13:08 pm » |
|
Her er ett av mine prosjekt
Startet med kjøp av en 1973 Bay camper i mai 08. Dette er en bay som er bygd om i Canada av Dorper Touring Camper LTD, ett lite kjent firma , har funnet noen få bilder av andre campere med samme topp og innredning. Bilen er registrert første gang 79 i Norge.
Tilstanden på bilen da den ble hentet var vel så som så. Lite rust til å være bay, høyre hjørne bak og noen små hull her og der men bra i bærende deler Innredning er lang fra samme finish og kvalitet som Westfalia og en litt rotete layout. Motoren, en 1700, viste seg å være skrot.
Men nå hadde jeg fått meg camper så da var det bare å legge planer for hvordan dette skulle bli.
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #1 på: januar 23, 2011, 22:23:03 pm » |
|
Ettersom motoren var skrot så ble det lagt planer ganske tidlig om noe annet enn luftkjølt. Wbx var ett alternativ men endte til slutt på Subaru
Kennedy i Usa ble kontaktet og fikk sendt over ett adaptersett for subaru Ej serien Kjøpte en 2001 Impreza Ej20 motor uten Ecu og ledningsnett Kjøpte senere en 1990 Legacy 2.2 gx delebil ,motoren heter Ej22 Ej20 motoren ble brukt som dummy i startfasen
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #2 på: januar 23, 2011, 22:29:33 pm » |
|
Da min bay ikke har avtagbar bakbjelke ble dette laget ved å kappe av den org plata under motorlokket . Den ble rensket og fikk noen store hull og ble forsterket med 3 mm plate på baksiden, denne fikk også store hull. Radiatoren fra Legacyn skal monteres på bjelken derfor hull og den tykke plata.
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #3 på: januar 23, 2011, 22:38:40 pm » |
|
Motoren som skal brukes er en Ej22 fra 1990, på 2.2 lter og 136hk Da japanerne ikke regnet med att folk skulle bruke motoren i noe annet enn subaru så integrerte de lednnett til motoren i resten av lednnett til bilen.For å få med deg det som trengs så må alt fra framseter og fremover demonteres
Etter noe slanking ser det slik ut, men mer skal bort før det er klar for bay
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #4 på: januar 24, 2011, 00:05:44 am » |
|
Kult. Jobber selv med subaru så dette kan bli moro å følge med på 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: januar 24, 2011, 01:02:52 am » |
|
Da ledningsnettet der er ikkje spøk!
Får du nok kjøling når radiatoren er plassert i bakkant av bilen under ?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #6 på: januar 24, 2011, 07:39:47 am » |
|
Da min bay ikke har avtagbar bakbjelke ble dette laget ved å kappe av den org plata under motorlokket . Den ble rensket og fikk noen store hull og ble forsterket med 3 mm plate på baksiden, denne fikk også store hull. Radiatoren fra Legacyn skal monteres på bjelken derfor hull og den tykke plata.
Du er klar over at du har kappet vekk chassinummeret nå? Er litt ugunstig i forhold til eukontroll og øvrig identifisering overfor myndigheter. Lykk til videre med prosjektet, blir nok bra med subarumotor 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #7 på: januar 24, 2011, 09:04:24 am » |
|
Den ledningskjerven der hadde gitt meg mangt et mareritt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
VegarSkjulestad
Medlem
  
Innlegg: 170
Bosted: Froland!
Alltid jillt au! :D
|
 |
« Svar #10 på: januar 24, 2011, 11:31:54 am » |
|
litt annerledes prosjekt ja.. spennende 
|
|
|
Loggført
|
BMW 316i 1.8l 04 special edition VW Boble 1303S
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #11 på: januar 24, 2011, 20:50:58 pm » |
|
Da ledningsnettet der er ikkje spøk!
Får du nok kjøling når radiatoren er plassert i bakkant av bilen under ?
Det vil tiden vise,mange har radiatoren under bilen men jeg vil prøve bak først. To vifter vil sørge for luft hvis det trengs
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #12 på: januar 24, 2011, 20:53:15 pm » |
|
Da min bay ikke har avtagbar bakbjelke ble dette laget ved å kappe av den org plata under motorlokket . Den ble rensket og fikk noen store hull og ble forsterket med 3 mm plate på baksiden, denne fikk også store hull. Radiatoren fra Legacyn skal monteres på bjelken derfor hull og den tykke plata.
Du er klar over at du har kappet vekk chassinummeret nå? Er litt ugunstig i forhold til eukontroll og øvrig identifisering overfor myndigheter. Lykk til videre med prosjektet, blir nok bra med subarumotor  Klar over d , vil sveise på igjen biten når alt er plassert
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #13 på: januar 24, 2011, 21:04:06 pm » |
|
Vil beholde de fleste funksjoner som er org på subaru motoren deriblant diagnose systemet.
Ved evt feil i systemet vil en motorlampe lyse i dashen, skal få dette inn i bay dashen sammen med tempmåler. Ved hjelp av diagnose kontakter kan man lese av koder som forteller hvilken komponenet som er defekt feks TPS eller bankesensor.
Skal også få inn ett varmeapparat etter hvert
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #14 på: januar 24, 2011, 21:34:34 pm » |
|
Bliver fint projekt det her..
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #15 på: januar 25, 2011, 09:03:36 am » |
|
Dette blir tøft. 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #17 på: januar 25, 2011, 20:25:22 pm » |
|
Hvis det er andre som er int i lignende prosjekt så sjekk ut www.vwkd.co.ukwww.aussieveedubbers.comwww.shoptalkforums.comMange int løsninger på disse sidene
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
Frid
Seniormedlem
   
Innlegg: 319
Bosted: Ringsaker
|
 |
« Svar #18 på: februar 21, 2011, 22:09:43 pm » |
|
Kaldt i garasjen så det har ikke blitt mye skruing i det siste
Har tatt ut Ej20 motoren og fått inn Ej22 som skal sitte der, hadde lagd motorbjelke når Ej20 motoren satt der, men må lage ny da jeg ikke hadde eksos på den motoren.
Har også ett problem med innsug/spjeld i forhold til bensintank. Har ett ekstra spjeld som skal kappes og sveises på ett 90gr bend for å gå klar av tanken(håper jeg) l
|
|
|
Loggført
|
1967 notch 1968 Variant 1600L 1966 karman ghia 1968 Variant 1600
|
|
|
MLH
Medlem
  
Innlegg: 173
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #19 på: mars 02, 2011, 12:52:06 pm » |
|
Snart våren nå.! kjenner jeg deg rett , blir det vel prøvekjøring snart ? Stå på, blir fin på tur denna! 
|
|
|
Loggført
|
1200 Jeans 1974,kræsjet... 1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa 1600 Variant 1971, grønn. 1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!! 1500 T 1 1969 Muggen 1600 TL 1971 (solgt)
|
|
|
|