mai 04, 2025, 21:13:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lage festeanordning til bensinvarmer  (Lest 993 ganger)
JTWE
Supermedlem

Vis profil

« på: november 07, 2010, 23:48:54 pm »

Har en boble med hull etter en B2 varmer. Dvs at den har to hull i innerskjermen, og to store under dashbordet + 1 lite til bryter.

Ønsker å sette inn en B1L varmer jeg har liggende, og da må det lages både nye fester, slanger og fester mot karosseriet. Bilen er jo relativt nylakkert så ønsker å høre om noen har noen tips etc for å få dette til på en pen og elegant måte.

Selve varmeren kunne jeg tenke meg å feste ved å sveise en brakett på tanken, evt en bøyle som går mellom to av tankfestene og en påsveist pinnebolt/mutter midt på for eksempel.

I innerskjermen kunne jeg tenke meg en flat plate i to deler som klemmer karosseriet mellom seg, med huller på samme sted som orignalt, og stusser for luft/eksosslanger.

Men under dashbordet sliter jeg litt med tanke på hva man kan gjøre. Bruke gamle deler men sveise de om, nye i plast, dreid alu-ring som skrues/limes fast... Tanker?

B1L varmeren har vel en litt mindre diameter på uttaket enn B2 varmeren også, så en stegovergang vil være nødvendig uansett vil jeg tro.
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #1 på: november 08, 2010, 00:11:27 am »

I innerskjermen kan du jo laga deg ein bøyle som går mellom 2 boltar til skjermen, som du skrur fast med ein mutter.

Er usikker på korleis ein B1L varmar ser ut, men om det er mykje forskjell på hola under dashen so ville eg ha sveist dei gamle igjen og skjert ut nye med hullsag evt karrosserisag og ei stødig hand.

Sveising i tanken er ikkje spøk Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JTWE
Supermedlem

Vis profil

« Svar #2 på: november 08, 2010, 00:13:04 am »

Hvis du spanderer 30K i lakk skal jeg sveise igjen og lage nye Blunker

Sveising i tank er ingen problemer hvis den får ligge og lufte seg over 3/4 vinter. Skjermskruene er dårligere enn bensintankfestene i mine øyne - tror det vil være mer vinglete.
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #3 på: november 08, 2010, 00:30:33 am »

Vist du gjer meg 30k so skal eg sveisa igjen laga nye hol og lakka for deg Glad Deal?
Har nett gjort samme gjobben her: http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=3208.msg31227#msg31227
Det er jo absolutt ikkje stort område, så lakken bør verta ganske billig i kostnad.

Eg tenkte feste mellom boltane som ekstra sidestøtte + ein bøyle mellom tankskruene. Men no ser eg ikkje heilt for meg korleis denne varmaren skal festast men kan jo vera ein ide?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!