mai 04, 2025, 16:00:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problem med fjernlys!  (Lest 1003 ganger)
Sander
Seniormedlem

Das Auto...

Vis profil
« på: november 20, 2010, 21:43:47 pm »

Har lest litt om fjernlys-problemer her på forumet siden jeg har et slik et. Av den grunn jeg har både sjekket sikringer, relé, og vippebryter, og alt dette fungerte, men oppdaget at tidligere eier har koblet strøm til spylervæsken på tenninga, og har da trolig nappet av ledningen til fjernlyset. Etter dette satt jeg og så på dette en stund, men forstår ikke helt hvordan jeg skal komme til under dekselet som er rundt rattstammen Hæ, har tatt av rattet, og sett, men jeg vil gjerne vite hvordan jeg skal komme til, slik at jeg ikke skaper unødige problemer.
« Siste redigering: november 21, 2010, 00:30:15 am av Sander » Loggført
JFP
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: november 21, 2010, 09:07:15 am »

Trekk ut de to muliti-kontaktene på undersiden av rattstammen, de med ledninger til hhv vindusvisker og lys/tenning.
Demontere rattet. Da ser du mekanismen til blinklys/fjernlys/visker.
Det er fire lange små skruer i ytterkanten. Skru av disse.
Trekk ut mekanismen med viskerarm/blinklysarm.

Uten å være for bombastisk, vil jeg tro at du ikke finner noen feil inne i selve mekanismen med med mindre den har vært demontert og mekket på. Kontaktpunktene (hann- og hunnkjønn) i multikontakten under rattstammen er en mer sannsynlig feilkilde(?).
Loggført
Sander
Seniormedlem

Das Auto...

Vis profil
« Svar #2 på: november 21, 2010, 13:04:59 pm »

Skal Skjekke dette i dag, takker for svar Glad. Det ser nemelig ut som om noen har vært "trigger happy" med el-teip rundt alle ledningene opp til tenning og blinklysarm, så får nokk begynne der!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!