BERGER
|
 |
« Svar #30 på: desember 12, 2010, 16:56:55 pm » |
|
Ble litt jobbing i dag  Har fått kappet bort litt foran. Mulig det går mer, men tar ikke noe mer før buret er bygget.
 DSC04303_web.jpg (107.91 KB. 800x536 - vist 558 ganger.)
 DSC04304_web.jpg (110.38 KB. 800x536 - vist 542 ganger.) Prøvemontert girkassa, den skal nå rengjøres og ses over.
 DSC04302_web.jpg (141.18 KB. 800x536 - vist 823 ganger.) Klargjort og demontert forstilling og irs armer som går til sandblåsing til uka
 DSC04305_web.jpg (122.31 KB. 800x536 - vist 736 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #31 på: desember 12, 2010, 17:35:17 pm » |
|
Du gjør mye jobb med karroseriet for å lette bilen men går for en forstilling i stål? Og hva med jekkfester og unødig metall på flyndra? 600 - 650kg er jo mulig, 20kg = 10hk.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #32 på: desember 12, 2010, 17:43:47 pm » |
|
Vel, det blir en vurdering av hvor mye jobb det drar med seg. Klart at det å fjerne unødvendig stål er mye for å lette bilen, men like mye for å lage plass og lett adkomst til motor og girkasse. Jekkfestene skal bort, støtdempertårn skal bort + litt andre modifikasjoner av flyndra. Gulvplatene skal få bli...for denne gang  Forstillinga er jeg fortsatt usikker på, ser at alu brukes av noen, men mange går for stål også, og da blir jeg litt skeptisk. Sikkerhet er viktig for meg, så antagelig blir det stål. Men den skal lettes litt da;)
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #33 på: desember 12, 2010, 17:50:08 pm » |
|
Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig; gir IRS noen særlige fordeler for en slik bil? Eller er det kun for å få ting til å passe med girkassa? Svingakselen er vel en god del lettere i så måte?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #34 på: desember 12, 2010, 18:16:52 pm » |
|
Detta vert veldig morro å fylga med på! Klar til scc og vel so det går eg ut ifrå?  Du skal ikkje berre skjera av fronten og klaska på glassfiberfront, pleksitak og alu golv.. Forrestn vist "daukjøttet" skal selgast so er eg intrisert
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #35 på: desember 12, 2010, 18:20:20 pm » |
|
skal du bruke 002 kasse som på bildet eller 091 ??
husk att 091 kassa er litt lengre...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #36 på: desember 12, 2010, 18:34:31 pm » |
|
Om du veier den orginale stammen uten torjsons staver. Så skal jeg veie en i alu. Tror ikke det er så mye å hente i vekt der...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #37 på: desember 12, 2010, 18:36:32 pm » |
|
Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig; gir IRS noen særlige fordeler for en slik bil? Eller er det kun for å få ting til å passe med girkassa? Svingakselen er vel en god del lettere i så måte?
tippe det er att buss kassa er en del mer solid enn svingkasser. vekten av drivakslene og røra på en svingkasse er jo en del tungre enn IRS aksler
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #38 på: desember 12, 2010, 21:48:54 pm » |
|
Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig; gir IRS noen særlige fordeler for en slik bil? Eller er det kun for å få ting til å passe med girkassa? Svingakselen er vel en god del lettere i så måte?
Kombinasjon, hadde en busskasse, så den er grei å bruke. Mer solid enn boblekassa. IRS gir også litt mer stabil hjulvinkel som kjent. Litt enklere å skru på også, hvis en tenker på dette med å ta ut/inn kassa 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #39 på: desember 12, 2010, 21:50:25 pm » |
|
så det blir 002? intressant å se hva en 3 ribbers tåler i såfall
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #40 på: desember 12, 2010, 21:50:38 pm » |
|
Detta vert veldig morro å fylga med på! Klar til scc og vel so det går eg ut ifrå?  Du skal ikkje berre skjera av fronten og klaska på glassfiberfront, pleksitak og alu golv.. Forrestn vist "daukjøttet" skal selgast so er eg intrisert Nja, foreløpig har jeg lyst til at det skal være litt boble igjen. Litt for at det ser best ut og litt for latskap  Har lovet bort noe av daukjøttet alt..
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #41 på: desember 12, 2010, 21:52:41 pm » |
|
så det blir 002? intressant å se hva en 3 ribbers tåler i såfall
Ja, 002 frem til den ryker, så blir det 091. Er vel ikke noen forskjell på lengden, er det ikke bare forsterket clutch hus som gjør at man trenger lenger bolter til motor? Byttet jo kasse i SCC bussen, og det ga ingen forskjell noe sted?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #42 på: desember 12, 2010, 21:54:20 pm » |
|
Om du veier den orginale stammen uten torjsons staver. Så skal jeg veie en i alu. Tror ikke det er så mye å hente i vekt der...
Ja, det er en interessant sammenligning. Skal veie den når den er demontert.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #43 på: desember 12, 2010, 21:54:37 pm » |
|
jo fordi 091 har lenger "drevsats" og da lengre mellomhus. resten av delene er like lange(nesekon, hus, og clutchus tror det dreier seg om hele 1cm 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #44 på: desember 12, 2010, 22:02:38 pm » |
|
jo fordi 091 har lenger "drevsats" og da lengre mellomhus. resten av delene er like lange(nesekon, hus, og clutchus tror det dreier seg om hele 1cm  Ok, tror ikke det skal utgjøre noe problem 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #45 på: desember 12, 2010, 22:04:51 pm » |
|
skal du bruke kassa "AS is" eller oppgradere drevsatsen? ZF?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #46 på: desember 12, 2010, 22:08:28 pm » |
|
skal du bruke kassa "AS is" eller oppgradere drevsatsen? ZF?
Bruke den som den er først. Kunne godt tenke meg en ZF ja, får se om jeg får råd. Har du noe liggende?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #47 på: desember 12, 2010, 22:10:42 pm » |
|
mulig 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #48 på: desember 12, 2010, 22:11:29 pm » |
|
Siden du bygger ræserbil så vil du vel kanskje senke tyngdepunktet? Med IRS kan du jo bare heve torsjonsrøret bak og hvile på laurbærene... da har du senket ALT bortsett fra angrepspunktet til fjærplatene.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #49 på: desember 19, 2010, 22:07:41 pm » |
|
om jeg ikke husker feil, er en stål forst.stamme tom for grease 11 kg og en alu stamme 4 kg... om du har grease i stammen, er det rundt 3 kg oppå disse 11 kg altså 14 kg...
Alien
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #50 på: desember 20, 2010, 01:50:27 am » |
|
Her går det fremover ja. Kult å se! Har du gjort noen tanker ang utseende? tenker farger og slikt. Synes selv det er vanskelig. hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #51 på: desember 20, 2010, 08:19:46 am » |
|
Har ikke tenkt så mye på det enda, blir vel et år i primer først 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #52 på: desember 20, 2010, 09:21:30 am » |
|
om jeg ikke husker feil, er en stål forst.stamme tom for grease 11 kg og en alu stamme 4 kg... om du har grease i stammen, er det rundt 3 kg oppå disse 11 kg altså 14 kg...
Alien
Se det, veldig interessant. 3 kg grease er vel strengt tatt ikke nødvendig. Bytt til uretanforinger så sparer man på greasen også. Men når vi snakker om vekt så burde man også vurdere vektfordeling. Batteri frem, tank så langt frem som overhodet mulig og som JHU skriver - tyngdepunktet. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #53 på: desember 20, 2010, 09:27:17 am » |
|
om jeg ikke husker feil, er en stål forst.stamme tom for grease 11 kg og en alu stamme 4 kg... om du har grease i stammen, er det rundt 3 kg oppå disse 11 kg altså 14 kg...
Alien
Se det, veldig interessant. 3 kg grease er vel strengt tatt ikke nødvendig. Bytt til uretanforinger så sparer man på greasen også. Men når vi snakker om vekt så burde man også vurdere vektfordeling. Batteri frem, tank så langt frem som overhodet mulig og som JHU skriver - tyngdepunktet. Mvh BB Vurderer å heve torsjonsrørene bak slik JHU foreslår, men er usikker på om det er verdt jobben?? Batteri og tank skal stå helt fremme ja 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #54 på: desember 20, 2010, 09:32:18 am » |
|
Vurderer å heve torsjonsrørene bak slik JHU foreslår, men er usikker på om det er verdt jobben?? Batteri og tank skal stå helt fremme ja  Alt som er med på å bidra til en mer stabil ferd nedover stripa er verdt jobben. En annen fordel er jo at du får good looks med på kjøpet.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #55 på: desember 20, 2010, 20:28:57 pm » |
|
Har ikke tenkt så mye på det enda, blir vel et år i primer først  Det går det...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #56 på: desember 28, 2010, 15:44:24 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #57 på: januar 13, 2011, 19:58:34 pm » |
|
I morgen bærer det av gårde til Hammerworks  Bur skal bygges, og den skal bygges om til IRS. Gleder meg!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #58 på: januar 13, 2011, 20:27:46 pm » |
|
Har samla endel motordeler, så det blir nok ikke så lenge til den skal begynnes på  Nye 044 topper med 44x37,5 ventiler kom i går.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #59 på: januar 13, 2011, 22:16:02 pm » |
|
Du prøver å stroppe stumt denne gangen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|