Griper meg selv i ønske det var flere av disse. Gjerne rettet mot dummies (som undertegnede).

Det er en rekke av disse reperasjonsprosedyrene som er elementære for enkelte, som samtidig krever litt av hver enkelt av oss som ikke har utført lignende ting tidligere.

Heldigvis finnes det masse kompetanse og velvilje her på forumet, men det hadde kanskje ikke vært noen uting med enkelte #dummies# tråder rettet mot newbiene, gjerne for både boble og buss der det er forskjeller.
Ekslempler:
Hvordan skifte stifter og justere tenning?
Hvordan skifte kaliptere, bremseklosser og bremseslanger?
Hvordan lufte bremser, alene eller med assistanse?
Hvordan skifte hjullager?
Etc, etc, mulighetene er nærmest uendelige.

Det finnes hundrevis av tråder som belyser disse tingene, og søkemotoren på forumet er til for å brukes.
Synes likevel det ville være en god ting om dette lå samlet og greit, og skrevet på det slik at vedkommende som skal benytte trådene godt kan være helt fresh og uten forkunnskaper og likevel forstå hva som skal gjøres hvordan og i hvilken rekkefølge.
Har selv heldigvis bedt om råd på forhånd, og kunnskapene som har blitt delt med meg har fått meg i havn og ikke minst - unngått å påføre meg unødige utgifter grunnet feil utførte prosedyrer.
Så, da er tanken luftet. Innspill?