mai 04, 2025, 01:51:30 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
forskjell på h og v topp HASTER
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: forskjell på h og v topp HASTER (Lest 1246 ganger)
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
forskjell på h og v topp HASTER
«
på:
januar 01, 2011, 16:54:46 pm »
holder på å montere motoren min men ser ikke forskjell på høyre og venstre topp er det no synelig forskjell.
det er en 1500 singelport. og det er ikke stemplett inn noen tall for sylinderne
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: forskjell på h og v topp HASTER
«
Svar #1 på:
januar 01, 2011, 17:07:23 pm »
De er nok like. Passer begge sider.
Loggført
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
Sv: forskjell på h og v topp HASTER
«
Svar #2 på:
januar 01, 2011, 17:24:09 pm »
takk og da er det ut i garasjen igjen
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
Sv: forskjell på h og v topp HASTER
«
Svar #3 på:
januar 01, 2011, 17:29:19 pm »
toppene er like, men dersom dette er en motor du setter sammen med samme løftere, støtstenger, vipper etc, er det absolutt en fordel å sette den sammen slik den var, pga slitasje etc.
Er det derimot en nybygget motor er det ikke så kritisk, men man burde jo holde orden på slike ting da...
Loggført
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
Sv: forskjell på h og v topp HASTER
«
Svar #4 på:
januar 01, 2011, 17:58:34 pm »
vet det nå men første gang jeg bygger moror så var ikke klar over det. hva må jeg se opp for når jeg setter det sammen og ikke vet hvor det satt før ?
Loggført
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
Sv: forskjell på h og v topp HASTER
«
Svar #5 på:
januar 01, 2011, 19:30:53 pm »
Kam og ventilløftere er "slitt sammen" og skal settes tilbake på samme plass. Hvis ikke kan du få større slitasje på kam/løftere. Resten er nok ikke kritisk. Sjekk at støtstenger er rette ved å rulle dem på noe flatt, strekk støtstangrørene til riktig lengde, (husker ikke lengde, står i alle bøker), bruk momentnøkkel på alle bolter. Vær renslig og rens alle deler nøye, så blir nok motoren bra.
Loggført
røed
Seniormedlem
Innlegg: 318
Bosted: bærum
1303s
Sv: forskjell på h og v topp HASTER
«
Svar #6 på:
januar 01, 2011, 21:41:09 pm »
da er dette gjort så får jeg krysse fingerne
takk for svar
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...