Ok, jeg vet dette har blitt tatt opp før, og at det ble ganske het diskusjon ut av det.
Men jeg har tenkt å få skiftet denne av autorisert personell bare så det er sagt med en gang.
Nå har jeg googlet opp og ned i mente for å finne ut hvordan jeg bør gå frem, men vanskelig å
finne en korrekt fremgangsmetode.
Rett meg om jeg tar feil, men som jeg har forstått til nå er at det bør foretas noen kontrollmål
før den originale platen fjernes. Hvordan bør jeg gå frem(altså hvordan måler jeg)?
Går det greit om jeg fjerner platen selv, for så å fjerne eventuell rust på innsiden og dermed
gjøre den klar for sveising. Slik sparer jeg meg for noen kroner vil jeg tro.
Når jeg leverer fra meg flyndra til verkstedet, er det godt nok at de får måla jeg har gjort, nedskrevet
for å kunne kontrollmåle når jobben er gjort?
Eller er det godt nok at jeg fjerner den gamle platen uten å ta mål, for så å overlevere jobben til
en kyndig sveiser ala flysveiser som er vant til å sveise med ypperste nøyaktighet, innenfor fine toleranser,
og dermed godt nok?
Jeg håper jo at måling/klargjøring for sveis er noe jeg kan utføre selv, siden budsjettet er så som så.
Men vil jo selvfølgelig få gjort dette på en best mulig måte selv om dette er et lavbudsjett prosjekt.
Og ja jeg kjenner en flysveiser for de som ikke helt kobler lavbudsjett og flysveiser.

Dette gjelder forresten en 69 mod. T1 1300.
Taknemmelig for konstruktive tilbakemeldinger
Mvh