juli 17, 2025, 02:18:50 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
På grunn av flytting vil forumet være utilgjengelig 23 Juli.
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Kompresjon
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Kompresjon (Lest 860 ganger)
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
Kompresjon
«
på:
januar 16, 2011, 21:55:36 pm »
Er det noen som vet om det er høyere kompresjonsforhold på en 1600 singelport enn dobbelport? Ser ut som at SP er dreid ned ca 1,5mm (målt med skyvelær) i forhold til DP. SP toppene mine er orginale og uberørte. Noen som vet noe om dette?
Loggført
Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: Kompresjon
«
Svar #1 på:
januar 16, 2011, 22:09:54 pm »
I mitt oppslagsverk står det at SP motoren "B" har 7,5 i kompresjonsforhold, men frem til april 1968 hadde den 7,7.
DPen har vel også normalt 7,5 viss ikke det er en lavkomp for lavere oktanbensin.
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside
Sv: Kompresjon
«
Svar #2 på:
januar 16, 2011, 22:17:36 pm »
Sitat fra: SveinT på januar 16, 2011, 22:09:54 pm
I mitt oppslagsverk står det at SP motoren "B" har 7,5 i kompresjonsforhold, men frem til april 1968 hadde den 7,7.
DPen har vel også normalt 7,5 viss ikke det er en lavkomp for lavere oktanbensin.
Det kan fort hende at den DP jeg har kjøpt er lavkomp. Takker. Da får vi vel høvle litt på DP toppene.
Loggført
Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.
"Arbeidet hater mannen"
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...