mai 05, 2025, 01:36:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spørsmål om priser  (Lest 1952 ganger)
Tingenesherre
Nybegynner
*

Vis profil

« på: januar 26, 2011, 18:02:29 pm »

La ut en T2 til salgs, men de fleste henvendelsene har vært spørsmål om kjøp av deler. Har svart at jeg ikke er interessert i å selge bilen i deler, men mulig jeg endrer på den holdningen ettersom folk heller vil kjøpe delene framfor å kjøpe et bra objekt for å pusse opp.

De delene jeg har handlet inn vet jeg jo prisene på, men hvis jeg skulle finne på å selge bilen i deler er det interessant å vite hva som er "vanlige priser".

På f.eks:
1. Motor, 2 liter, "T4-motor" i følge de som har greie på dette. Komplett, ikke skrudd fra hverandre, hørte ikke det skulle være feil på den.
2. Bakstilling, IRS, med girkasse og oppheng og akslinger.
3. Frontrute. (Hva nå folk trenger en gammel frontrute til når det finnes nye å få kjøpt?)
4. Rustfrie dører foran. Stk-pris.
5. Sidedør høyre side. Bra stand, med vindu, pakning rundt vindu kan med fordel byttes.
6. Bakluke.
7. Motorromsluke.
8. Original bensivarmer, montert under bilen.
9. Forstilling med skivebremser. Og servo mastersylinder.
10. Alle lykter.
11. Greie forseter.

Tror det var alt, kommer jeg på noe mere som jeg lurer på fortsetter jeg å spørre i tråden.

Hvis jeg selger unna delene, tror dere det er interesse for et bra karosseri med papirer? Og hva ville en fornuftig prisforlangende være for dette? Eller skal jeg bruke frontlasteren på en traktor og presse dette sammen og levere til en "metallgubbe"?

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  Glad
Loggført

"Tingenes herre"
EspenX
Supermedlem

Praise the raised

Vis profil
« Svar #1 på: januar 26, 2011, 21:11:33 pm »

For å si det litt sleivete: Avhengig av stand på motor og type girkasse, er nok de verdt noen tusenlapper hver. Resten er verdt noen hundrelapper hver.

Det er nok godt mulig T2en din er verdt mer i deler. Latebayer er mindre populære enn early bayer og du har et nedplukket prosjekt som krever både rustsveising og lakk. Det er faktorer som trekker prisen og interessen ned.

To gode råd, legg ut bilder i annonsen og gi en prisantydning. Kombinasjonen av at de eneste bildene man finner er av en litt morken buss og av at du annonserer den til "høy pris" og "jeg trenger ikke selge, har godt med lagringsplass"-argumentet, øker ikke akkurat kjøpelysten.

Hel eller i deler, så tror jeg dessverre ikke du har mulighet til å komme i nærheten av de 35-37 tusen du har brukt på den.

Er det lov å spørre hva som har gjort den så dyr? Har du mye gromdeler liggende? I så fall bør du fremheve det i annonsen.
Loggført

1969 Militær-buss
Tingenesherre
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #2 på: januar 27, 2011, 01:03:56 am »

Ingen gromme deler.

Dyr bil ettersom den hadde meget lite rust og kan betegnes som rustfri sammenlignet med de andre Bay-windows jeg kjørte Sør-Norge rundt for å se på dengang og den er rustfri sammenligent med alle de Bay-prosjektene som ligger ute for salg nå. Dyr frakt for å få den hjem på "riktig" tidspunkt. Og jeg har kjøpt deler av deleselgerne som finnes i Norge og det er sikkert dyrt og dermed ikke så lurt. Iallefall synes jeg VW-delene jeg har kjøpt koster rimelig mye sammenlignet med andre kjøretøy jeg også skrur på.

Da jeg først la inn annonsen stemte det at jeg hadde god plass og at jeg ikke trengte å selge. Men for meg, som for mange andre, endrer ting seg. Og det har dukket opp noe som er mere interessant enn en eldre VW.

Utfra ditt svar, som jeg forøvrig takker så mye for, så ser det ut som pressing kan være en mulighet.

Edit: Benytter samtidig anledningen til å takke for meg.

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  Glad
« Siste redigering: januar 27, 2011, 01:09:54 am av Tingenesherre » Loggført

"Tingenes herre"
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: januar 27, 2011, 13:58:51 pm »

Dette virket da særdeles negativt, pressing av bilen sånn helt uten videre. Må man selge så må man også regne med å selge med tap. Bilen i seg selv kan en sette en pris på til 1500,- å så ta betalt for deler som en har kjøpt nytt oppå. Synes selv at å presse bilen istede for at noen skal ta vare på den virker som en toskete beslutning. Blir litt som gubben som sitter med en godbil oppi skogen som han har "tenkt å fikse opp" de siste 30 år og som han nekter å selge.
Synes det er besynderlig at dette virker som det er en trend innad i miljøet, er bare flere å flere som hiver og presser sammen biler bare for at de ikke gidder å vente på at rette kjøper skal komme. Synd og skam er det, men kanskje VW ikke lenger fenger folks interesse slik den gjorde før? Kanskje er vi på vei til å ende som T-Ford miljøet?
Loggført

nobrakes
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: januar 27, 2011, 14:12:25 pm »

Dette virket da særdeles negativt, pressing av bilen sånn helt uten videre. Må man selge så må man også regne med å selge med tap. Bilen i seg selv kan en sette en pris på til 1500,- å så ta betalt for deler som en har kjøpt nytt oppå. Synes selv at å presse bilen istede for at noen skal ta vare på den virker som en toskete beslutning. Blir litt som gubben som sitter med en godbil oppi skogen som han har "tenkt å fikse opp" de siste 30 år og som han nekter å selge.
Synes det er besynderlig at dette virker som det er en trend innad i miljøet, er bare flere å flere som hiver og presser sammen biler bare for at de ikke gidder å vente på at rette kjøper skal komme. Synd og skam er det, men kanskje VW ikke lenger fenger folks interesse slik den gjorde før? Kanskje er vi på vei til å ende som T-Ford miljøet?
akkurat nå, fikk "tingenes herre" det som han ønsket...

jeg venter på bilder fra pressinga av bilen jeg ........
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: januar 27, 2011, 16:11:03 pm »

Det er en synd å skam at slikt blir gjort og heiet frem av miljøet som egentlig skal redde og ta vare på slike biler Sint
Loggført

Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: januar 27, 2011, 21:01:00 pm »

Da salgstråden til denne mannen ble stengt vil jeg benytte meg av muligheten til å skrive et innlegg her. Kan skjønne at de fleste med fartstid på forumet er lei av at folk skal ha mye penger eller mose bilen men det må da gå an å svare saklig slik at en unngår at tullinger ødelegger biler som faktisk kan være greie. Vil selv også innrømme at denne selgeren var noe kjapp med å komme med "løsningen" om pressing men er det virkelig ingen på dette forumet som synes dette er synd?
Loggført

nobrakes
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: januar 27, 2011, 21:20:32 pm »

jeg "heier " ikke frem noenting for min del, men hvis folk ikke ser seg intressert i å selge en bil til fornuftig pris, slik at noen andre kan videreføre restaurering, og få bilen i orden, så står eier fritt til å gjøre hva som helst med sin egen bil uten at andre skal behøve å grine for det. leser man innlegg selger har hatt på diverse forum om denne bilen, ser det ikke ut til at interessen for salg har vært så stor, mer et opplegg for å fremprovosere oppgulp i forbindelse med bil og salg av denne.. trist at den skal høgges, men sånn er livet desverre, man kan ikke redde alle biler...
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!