mai 04, 2025, 01:41:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T2  (Lest 5049 ganger)
Tingenesherre
Nybegynner
*

Vis profil

T2
« på: november 18, 2010, 00:53:18 am »

Mulig jeg selger denne bilen, se annonse her: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=25158

Svar i denne tråden eller send en personlig melding.

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  Glad
Loggført

"Tingenes herre"
Tingenesherre
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #1 på: november 18, 2010, 17:18:37 pm »

Glemte noe i går kveld.

Det er en 1977 modell. Den har 2-liters motor, skivebremser foran og servo på hovedbremsesylinderen. Original bensinvarmer montert under bilen, en slags "integrert" sak. Og så har den vel slik IRS, tror det er det som er betegnelsen på bakhjulsopphenget.

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  Glad

Edit: Kopierte teksten fra vw-buss-siden over hit:

Kjøpt inn for noen år siden pga at sønnen VILLE ha slik bil og denne hadde minimalt med rust. Har puslet litt, tatt ut motoren fordi bilen hadde stått mange år på en låve og da er det like greit å skifte pakninger før man starter opp igjen. Ikke plukket i stykker motoren enda. Kjøpt pakningssett.

Fant ut at clutchen var skiftet til en mikro-clutch, med mulighet for varmgang. Har skiftet plast"stussen" rundt akselen fra girkassen med en metall"stuss" og handlet inn nye clutchdeler.

Har kjøpt nye varmepotter. De gamle er litt bulkete, men ellers hele og med lite rust. Bakre potte er bra.

Kjøpt masse smådeler og pakninger.

Har skiftet gummien på påfyllingsrøret. Gikk mye enklere etter at jeg "opererte inn nye ekstraledd i underarmene" slik at jeg kom til. Litt utilgjengelig jobb.

Har kjøpt tilhengerfeste og lang takgrind.

Har 9 originalfelger og støtfangerne og rock'nroll-bed og diverse seter. Har ekstra ratt og ekstra dashboard.

Har kjøpt inn 3 sveisedeler, men det er veldig lite rust på denne bilen. Til eldre VW å være er det iallefall ekstremt lite rust.

Høy pris hvis jeg skal selge, jeg har nemlig god lagerplass og har allerede lagt ned masse penger på bilen. Vurderer salg kun fordi jeg har en del andre kjøretøyinteresser også.

Kan bytte i komplett Renault Dauphine eller Dauphine Gordini, uten rust. Eller R8 Gordini. Kan også bytte i Land Rover Serie I, fortrinnsvis kort. Ikke ihjelskrudd bil. Kan bytte i sidevognsmotorsykkel, helst med svingarmsforgaffel. Eldre BMW er da øverst på ønskelista. Men aller øverst på ønskelista står det Renault A110, så derfor er kontanter å foretrekke slik at jeg kan fortsette å spare til nettopp dette.

Mellomlegg, en eller annen vei, dersom interessanne bytteobjekt dukker opp.

Svar i tråden eller send meg en personlig melding (hvis slikt finnes på dette forumet, jeg er ikke kjent her enda, registrerte meg nå i kveld).

EKan ta campingbil i bytte også. Kanskje en VW, eller en 70-talls Dodge eller Chevrolet. Eller en gammel Ford (amerikansk).

Bilder, se her: http://lokaloke.blogg.no/

« Siste redigering: november 18, 2010, 17:25:44 pm av Tingenesherre » Loggført

"Tingenes herre"
Tingenesherre
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #2 på: januar 05, 2011, 20:45:36 pm »

Løftes frem på førstesiden igjen  Blunker.

Og ikke vær redd for å komme med bud/bytteforslag, ingen vet hva jeg kan godta.

Godt nytt år til alle.

Året her startet like dårlig som det forrige endte, her er det bare feber og hoste og vondt i hodet.

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  Glad
Loggført

"Tingenes herre"
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Senkepøbel

Vis profil
« Svar #3 på: januar 06, 2011, 00:38:51 am »

Bildet?
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
H-MEK
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: januar 06, 2011, 01:50:34 am »

Bildet?

http://lokaloke.blogg.no/

Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Lasse.E
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 06, 2011, 10:27:45 am »

Hei.
Det kunne vært fint om du la inn minste pris på denne,ikke lett å vite hva høy prisklasse er på disse nå om dagen.
Kan du skrive hvor/hva rust det er på bilen hadde det også vært fint.Kanskje noen bilder av rust.
Er prisen akseptabel kan denne kanskje være den nye verksted vogna vi trenger !!!!
Mvh.Lasse Ekelund
Loggført
Tingenesherre
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #6 på: januar 26, 2011, 18:13:16 pm »

Ettersom noe annet interessant har dukket opp skal denne bilen bort for å gjøre plass i verkstedet. Jeg vurderer derfor å selge bilen i deler, ettersom flere har forespurt på å få kjøpe deler fra bilen. Må bare vite at jeg ikke taper innmari mye penger på det, har derfor lagt inn forespørsel på prisnivå på slike deler under Snikk-snakk.

Et annet alternativ er selvfølgelig å avskrive et ganske stort, for meg, økonomisk tap (rundt 35-37 tusen) og presse bilen sammen med en traktor og levere "metallklumpen" til en som tar imot slikt.

Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  Glad
Loggført

"Tingenes herre"
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: januar 26, 2011, 22:00:17 pm »

Et annet alternativ er selvfølgelig å avskrive et ganske stort, for meg, økonomisk tap (rundt 35-37 tusen) og presse bilen sammen med en traktor og levere "metallklumpen" til en som tar imot slikt.

Dette hørtes ut som et glimrende alternativ!
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Elliot
Supermedlem

Tlf 91160684

Vis profil
« Svar #8 på: januar 26, 2011, 22:42:32 pm »

Stemmer i med BT. Bare å presse sammen og levere til skroten. Stålmangel i disse dager...
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Tingenesherre
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #9 på: januar 27, 2011, 01:07:10 am »

Ok, da blir det slik.

Takk for tilbakemeldinger.

Og takk for meg.

Ønsker alle en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn  Glad
Loggført

"Tingenes herre"
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #10 på: januar 27, 2011, 16:09:45 pm »

Helt utrolig at folk faktisk stemmer i for å presse denne bilen. Den ser jo absolutt ikke så ille ut på bildene. Synes dere som stemmer for denne bør skamme dere. Takket være dere (og andre med samme innstilling) vil prisene på slike busser fortsette oppover og bilene vil bli bare enda mere sjeldne enn de er nå. Synes i det hele tatt at stemningen på dette forumet har blitt meget negativ i det siste Sint
Loggført

Hulken
Supermedlem

Hardcore type four...

Vis profil
« Svar #11 på: januar 27, 2011, 16:22:22 pm »

I R O N I ....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #12 på: januar 27, 2011, 16:31:37 pm »

Det er jo tydelig at selger ikke så dette som ironi. Akkurat slikt som ironi og sarkasme kan være meget vanskelig å få fram i tekstbaserte innlegg på slikt som dette forum og man bør derfor legge litt ekstra på det slik at motaker skjønner poenget. Nå går denne bilen tapt pga ironi.
Loggført

Hulken
Supermedlem

Hardcore type four...

Vis profil
« Svar #13 på: januar 27, 2011, 16:55:48 pm »

Er jo opp til selger, han kan selge med tap men allikevel begrense tapet. Bilhandel vil alltid være en risiko, vet aldri om man får igjen investert beløp - snarere tvert i mot, så er det mye større sannsynlighet for og tape deler av "investeringen".
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
EspenX
Supermedlem

Praise the raised

Vis profil
« Svar #14 på: januar 27, 2011, 17:33:06 pm »

Helt utrolig at folk faktisk stemmer i for å presse denne bilen. Den ser jo absolutt ikke så ille ut på bildene. Synes dere som stemmer for denne bør skamme dere. Takket være dere (og andre med samme innstilling) vil prisene på slike busser fortsette oppover og bilene vil bli bare enda mere sjeldne enn de er nå. Synes i det hele tatt at stemningen på dette forumet har blitt meget negativ i det siste Sint

Jeg tror ironien kanskje skyldes at man er litt lei folk som krever høy pris for noe, for så å true med å skrote/kaste på sjøen hvis man ikke får det man vil. Det finnes jo en mellomting.
Loggført

1969 Militær-buss
Elliot
Supermedlem

Tlf 91160684

Vis profil
« Svar #15 på: januar 27, 2011, 18:52:14 pm »

Jeg tror ironien kanskje skyldes at man er litt lei folk som krever høy pris for noe, for så å true med å skrote/kaste på sjøen hvis man ikke får det man vil. Det finnes jo en mellomting.

hvor er "liker" knappen? Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #16 på: januar 27, 2011, 19:16:05 pm »

hvor er "liker" knappen? Glad

finnes det ikke en avstemmnings knapp her da? så kan vi jo stemme over dette  Osteaktig
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #17 på: januar 27, 2011, 19:29:12 pm »

Fredagstråd en dag for tidlig Gliser Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #18 på: januar 27, 2011, 19:29:33 pm »

Det er jo tydelig at selger ikke så dette som ironi. Akkurat slikt som ironi og sarkasme kan være meget vanskelig å få fram i tekstbaserte innlegg på slikt som dette forum og man bør derfor legge litt ekstra på det slik at motaker skjønner poenget. Nå går denne bilen tapt pga ironi.

Til tross for at dette er et bilforum må man da kunne forvente et visst nivå av hjernevirksomhet, eller? Rekker tunge
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!