Glemte noe i går kveld.
Det er en 1977 modell. Den har 2-liters motor, skivebremser foran og servo på hovedbremsesylinderen. Original bensinvarmer montert under bilen, en slags "integrert" sak. Og så har den vel slik IRS, tror det er det som er betegnelsen på bakhjulsopphenget.
Ha en fin dag
hilsen
Henry Arnfinn

Edit: Kopierte teksten fra vw-buss-siden over hit:
Kjøpt inn for noen år siden pga at sønnen VILLE ha slik bil og denne hadde minimalt med rust. Har puslet litt, tatt ut motoren fordi bilen hadde stått mange år på en låve og da er det like greit å skifte pakninger før man starter opp igjen. Ikke plukket i stykker motoren enda. Kjøpt pakningssett.
Fant ut at clutchen var skiftet til en mikro-clutch, med mulighet for varmgang. Har skiftet plast"stussen" rundt akselen fra girkassen med en metall"stuss" og handlet inn nye clutchdeler.
Har kjøpt nye varmepotter. De gamle er litt bulkete, men ellers hele og med lite rust. Bakre potte er bra.
Kjøpt masse smådeler og pakninger.
Har skiftet gummien på påfyllingsrøret. Gikk mye enklere etter at jeg "opererte inn nye ekstraledd i underarmene" slik at jeg kom til. Litt utilgjengelig jobb.
Har kjøpt tilhengerfeste og lang takgrind.
Har 9 originalfelger og støtfangerne og rock'nroll-bed og diverse seter. Har ekstra ratt og ekstra dashboard.
Har kjøpt inn 3 sveisedeler, men det er veldig lite rust på denne bilen. Til eldre VW å være er det iallefall ekstremt lite rust.
Høy pris hvis jeg skal selge, jeg har nemlig god lagerplass og har allerede lagt ned masse penger på bilen. Vurderer salg kun fordi jeg har en del andre kjøretøyinteresser også.
Kan bytte i komplett Renault Dauphine eller Dauphine Gordini, uten rust. Eller R8 Gordini. Kan også bytte i Land Rover Serie I, fortrinnsvis kort. Ikke ihjelskrudd bil. Kan bytte i sidevognsmotorsykkel, helst med svingarmsforgaffel. Eldre BMW er da øverst på ønskelista. Men aller øverst på ønskelista står det Renault A110, så derfor er kontanter å foretrekke slik at jeg kan fortsette å spare til nettopp dette.
Mellomlegg, en eller annen vei, dersom interessanne bytteobjekt dukker opp.
Svar i tråden eller send meg en personlig melding (hvis slikt finnes på dette forumet, jeg er ikke kjent her enda, registrerte meg nå i kveld).
EKan ta campingbil i bytte også. Kanskje en VW, eller en 70-talls Dodge eller Chevrolet. Eller en gammel Ford (amerikansk).
Bilder, se her:
http://lokaloke.blogg.no/