mai 04, 2025, 17:35:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Meninger om jubileumsfelger  (Lest 5499 ganger)
cmi
Supermedlem

Vis profil

« Svar #30 på: februar 01, 2011, 01:36:23 am »

Ta vare på de eller selg de, uansett dumt å kaste. Tar seg meget bra ut på 70-talls bobler (som kommer til å få en stor oppsving om kort tid i verdi)

Hvorfor tror du at 70-tallsbobler kommer til å få stor oppsving i verdi om kort tid? Er jo fortsatt mye pre-67 å se, og de er jo 20 ganger finere. Ikke at jeg betviler det du tror, (har en -72 selv), men bare lurer på hvorfor du tror det? Flere som har synspunkt på dette? bay fikk jo et oppsving nå for få år siden, men har det holdt seg?

Vil ikke påstå det har holdt seg når det gjelder bay Rekker tunge
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #31 på: februar 01, 2011, 01:44:54 am »

Ta vare på de eller selg de, uansett dumt å kaste. Tar seg meget bra ut på 70-talls bobler (som kommer til å få en stor oppsving om kort tid i verdi)

Hvorfor tror du at 70-tallsbobler kommer til å få stor oppsving i verdi om kort tid? Er jo fortsatt mye pre-67 å se, og de er jo 20 ganger finere. Ikke at jeg betviler det du tror, (har en -72 selv), men bare lurer på hvorfor du tror det? Flere som har synspunkt på dette? bay fikk jo et oppsving nå for få år siden, men har det holdt seg?

Er vel mest for at flere av oss bruker disse bilene, statistisk så ser det ut til å være langt mindre bobler fra 68 og oppover i topp stand enn pre-67. Når jeg sier kort tid så mener jeg jo selvsagt ikke imorgen eller i år men i mer trolig i løpet av de kommende år. En annen ting er at det er flere og flere i som idag husker de senere boblene på veien men ikke de tidligere, rett og slett på grunn av alder. Er selv for ung til å huske noe særlig til bobler på veien i det hele tatt men kjenner mange som er noen år eldre enn meg som husker disse sene boblene og blir nostalgiske over dem.
Loggført

Ketil S.
Supermedlem

Vis profil

« Svar #32 på: februar 01, 2011, 14:56:52 pm »

Tror grunnen til at pre -67 er mest populært er at mange ønsker seg boble fra denne tidsepoken fordi det var de bilene som ble så kalte "cal-lookere". Et svare strev med å prøve å gjenvinne en svunnen tid !!!
De som "oppfannt" cal-look stilen brukte jo bilene sine som var fra de årene, bilene var jo på det tidspunktet kun få år gamle, ja nesten nye. Mange prøver hardnakket å etterkomme den tidsepoken og mener at alt som kom senere er mindre verd, fordi en ikke kan "bruke" de til noe. Se på "German look" stilen, knalltøff stil. I tillegg biler som det faktisk føles ok å kjøre da de teknisk er mye bedre.
Synes alt pratet om hvilken stil/årsmodell som er "riktig" er idiotisk. Det viktigste er jo for oss alle at vi har en bil/årsmodell (eller flere) som selv er fornøyd med, og liker. Selv har jeg en -75 og en -63, og synes begge er like kuule, hver til sitt bruk.
En må følge hjerte på hvilken bil/årsmodell en synes best om, så får andre ha sine meninger
En annen ting er jo at biler fra slutten av -72 og frem til -slutten av -75 ble grunnet med lakk som var miljøvennlig, helt til de så at de begynte å ruste nokså raskt. Lakk før og etter dette tisdrommet inneholder kjemikalier.Noen gang sett en Merce fra det tidsrommet, ikke mange av de. Du finner nok spor langs veien iform av rustsmuler.
Boblene har jo også en konstruksjon som lett danner rust. Altfor mange krinkelkroker.
Felger må en ha uansett, det meste passer.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Atmobil
Supermedlem

Vis profil
« Svar #33 på: februar 02, 2011, 03:02:56 am »

Har faktisk selv en Merce fra det tidsrommet, en 74 240D, rust er det selvsagt mye av med det har ingenting med lakken å gjøre Glad
Uansett er det verd å ta vare på disse felgene om de er i bra stand (altså ikke for skjeve eller slitt). Om de er litt rustne har ikke så mye å si da en kan få dem blåst og lakkert opp for ca 1000 kroner (har jeg blitt fortalt iallefall).
Loggført

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!