mai 04, 2025, 23:26:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: lufting av bremser  (Lest 1964 ganger)
thor76
Nybegynner
*
Innlegg: 35
Bosted: stange



Vis profil
« på: februar 01, 2011, 22:31:00 pm »

gode tips for lufting av bremser ønskes............... Gliser er det noen som har noen super gode å effektive metoder for å lufte bremser(trommel bremser)
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 02, 2011, 08:11:21 am »

Jeg lærte en kjekk måte å gjøre det på..
Jeg lagde en kork til beholderen, der jeg satte inn en ventil fra spylevesketanken.
Så stilte jeg regulatoren på kompressoren på 0,1-0,2 bar. (Bare så vidt det var trykk) og koblet på bilpumpa.
Så var det bare å legge seg ned og åpne lufteskruene i tur og orden. Gikk fort som f..
Bare pass på at slangene mellom beholder og pumpen sitter skikkelig, så de ikke blåser av. Og at du ikke tømmer beholderen. Da må du begynne på nytt igjen.
Lykke til.
Petter'n.
Loggført

Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #2 på: februar 02, 2011, 10:01:52 am »

Får kjøpt en billig dings beregnet på lufting av bremser hos Biltema også, prøvd, virker. Holder med en person også Blunker
Loggført

Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #3 på: februar 03, 2011, 20:28:09 pm »

Åsså du Thor som har så mange dyktige mekanikere rundt deg Gliser Dette får dere til.... På gamle måten også mener jeg Kysser

Husk å legge bremsebånd inntil trommel først og så lufte etterpå...
Loggført

Mvh
Reiel
MLH
Medlem
***
Innlegg: 173
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #4 på: februar 07, 2011, 12:12:35 pm »

Greit å justere håndbrekkwire helt av, før du legger inntil bånd ..men folk veit kanskje det..Jeg har ihvertfall en tendens til å glemme det...
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
ClassicVAG
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: februar 07, 2011, 13:29:36 pm »

Ikke så mange som tenker på det kanskje, men begynn å lufte lengst vekk fra hovedsylinderen, altså høyre bak på de aller fleste biler. Deretter venstre bak -> høyre foran og til slutt venstre foran.

Noen ganger flytter luftboblene seg litt rundt og det slipper du hvis du gjør det i denne rekkefølgen.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!