mai 04, 2025, 15:13:49 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
VBX i 412 stv
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: VBX i 412 stv (Lest 840 ganger)
Hawken
Seniormedlem
Innlegg: 332
Bosted: Slemmestad
74 412 2,7l 2-d, 74 412 stv, 73 412 stv +++
VBX i 412 stv
«
på:
februar 06, 2011, 23:27:43 pm »
Jeg har begynt å leke med tanken om en 112i wasserboxer i min 412 variant
. Noen som har prøvd/gjort dette, eller har idéer om det går an eller hva som må til?
Takker for innspill.
Håkon
Loggført
Tlf. 91539470
https://www.facebook.com/vw412S
VW 612 RS
Seniormedlem
Innlegg: 486
Bosted: Klæbu
VW 612 RS
Sv: VBX i 412 stv
«
Svar #1 på:
februar 06, 2011, 23:34:52 pm »
Alt er vel mulig. Men plassering av radiator er mye jobb. Du må lage luftinntak og luften som kommer inn må også ut igjen. Da blir det å bygge om koffertrommet med et ekstra rom til radioator. Koffertrommet bør jo være tett med tanke på søle og dritt.
Men hvorfor Wbx? Du takker for innspill. Spør du meg mener jeg at luftavkjølte biler fortjener og beholde luftavkjølte motorer. Men det er min mening da
Loggført
- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
Sv: VBX i 412 stv
«
Svar #2 på:
februar 07, 2011, 00:35:46 am »
En radiator bak luftinntak på hver side, med termostatstyrt vifte?
Loggført
Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...