K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 979
Bosted: Verdal
|
 |
« Svar #30 på: februar 10, 2011, 16:09:19 pm » |
|
liker å gjøre ting stikk motsatt av alle andre.  men uansett den e-posten jeg sendte til di store gutt med papir fornuft var lang å grundig. Vis jeg vinner på lotto skal jeg bli den første med boble etter boble.  Det er nok helt sikkert noen som har hatt boble på henger etter boble for lenge siden, så først blir du nok ikke 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #32 på: februar 10, 2011, 17:46:53 pm » |
|
Jeg er såpass tilbakestående at jeg har dratt ei boble på henger etter en annen boble som jeg heller ikke gidda å skru fast hengerfeste på så det var punktsveisa på hengerfeste brakketene , men jeg kjørte bare 7 mil da så det gikk kjempebra ! har også kjørt bil på henger uten å stroppe den fast som falt av hengeren i 50 kilometer foran bilen som kom bak det gikk også godt , har også vært med på å kjøre av hele hengeren med bil oppå vw 412 som kryssa motgående kjørefelt på E6 og stoppa i en støyskjerm ! Så det her går på flaks og uflaks !  Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #33 på: februar 10, 2011, 18:47:11 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
janpotet
Supermedlem
    
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud
"harry" er ett kompliment!!
|
 |
« Svar #34 på: februar 10, 2011, 19:00:19 pm » |
|
hørtes voldsomt idiotisk ut. godt du ikke har drept eller gjort folk invalide.
|
|
|
Loggført
|
tlf 90 11 98 33.
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #35 på: februar 10, 2011, 19:11:54 pm » |
|
hørtes voldsomt idiotisk ut. godt du ikke har drept eller gjort folk invalide.
Jeg synes det er litt trist at det i bilmiljøer finnes så mange som gir helt F i sin egen og andres sikkerhet, da tenker jeg i forhold til tekniske ting, sikkerhetstiltak, og sist men ikke minst kjøring og adferd i trafikken. I tillegg er det sånn at de som gjør disse tingene blir sett på som "dritkule" og får hyllest dersom det er noe "kult" de gjør, eller noe som ser "kult" ut. Jo farligere, jo bedre.
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
GeirW
Medlem
  
Innlegg: 164
Bosted: Asker
|
 |
« Svar #36 på: februar 10, 2011, 19:17:20 pm » |
|
Jeg er såpass tilbakestående at jeg har dratt ei boble på henger etter en annen boble som jeg heller ikke gidda å skru fast hengerfeste på så det var punktsveisa på hengerfeste brakketene , men jeg kjørte bare 7 mil da så det gikk kjempebra ! har også kjørt bil på henger uten å stroppe den fast som falt av hengeren i 50 kilometer foran bilen som kom bak det gikk også godt , har også vært med på å kjøre av hele hengeren med bil oppå vw 412 som kryssa motgående kjørefelt på E6 og stoppa i en støyskjerm ! Så det her går på flaks og uflaks !  Pitt Om dette ikke er en fleip - er det virkelig ingenting å flire av. Beveger meg hyppig rundt relativt ubeskyttet i gammelbilene mine, og marerittet er å bli skadet for livet fordi en eller annen IQ-amøbe leker med egen og andres sikkerhet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erling
Seniormedlem
   
Innlegg: 315
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #37 på: februar 10, 2011, 20:01:57 pm » |
|
Herregud!! ein å vær så dum pitt!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
 |
« Svar #38 på: februar 10, 2011, 20:06:04 pm » |
|
Pitt'n er uforbredelig  Når han kjøpte 1303Sn min så kom han med BMW med god henger bak og masse stropper. Vil tro disse fortellingene ligger litt tilbake i tid? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinØ
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #39 på: februar 10, 2011, 22:54:52 pm » |
|
Pitt'n er uforbredelig  Når han kjøpte 1303Sn min så kom han med BMW med god henger bak og masse stropper. Vil tro disse fortellingene ligger litt tilbake i tid?  Eller at de generelt bare er oppspinn for å gjøre det enda klarere hvor dumt det opprinnelige spørsmålet i tråden er 
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
|
|
|
fantstein
Seniormedlem
   
Innlegg: 481
Bosted: hjemme hos meg selv
Fantstein
|
 |
« Svar #40 på: februar 11, 2011, 00:38:46 am » |
|
Der synes jeg du virkelig har passert langt over streken Pitt.. Jeg håper ikke det var på vinter føre du gjorde den fatale bil turen der altså..
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#2 (The official Toer.) "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #41 på: februar 11, 2011, 00:50:16 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #42 på: februar 11, 2011, 00:55:34 am » |
|
Også reiser du rett til lensmannen i morra tidlig og leverer lappen! Fy skam deg!
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #43 på: februar 11, 2011, 00:57:44 am » |
|
kva er problemet med syncro då? er det ikkje ein fordel med 4hjulstrekk ? eller er det berre eg so har misforstått noko vesentleg igjen
T3 er en glimrende bil og dra henger med uansett, men det er klart at 4 hjulstrekken vil være en fordel på Voss skal du dra noe når snøen kommer i den mengden dere har nå. Veldig lavt førstegir er en fordel for start i bakker da en slipper og slure hele tiden. Ulempen er vel høyere bensinforbruk, høyere potensielle vedlikeholdskostnader og lavere hastighet på det som føles naturlig område og ligge i som følge av lav giring. Et alternativ er en T3 bensin med 40% diffbremsgirkasse påmontert hengerfeste fra en Syncro. Da er det mulig og få 2 tonn i vognkortet og fremkommeligheten på snø er ganske så god, om en litt i overkant sidelengs av og til  Bare pass på at det er nok bensinstasjoner på veien.  . 
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #44 på: februar 11, 2011, 01:03:47 am » |
|
kva er problemet med syncro då? er det ikkje ein fordel med 4hjulstrekk ? eller er det berre eg so har misforstått noko vesentleg igjen
T3 er en glimrende bil og dra henger med uansett, men det er klart at 4 hjulstrekken vil være en fordel på Voss skal du dra noe når snøen kommer i den mengden dere har nå. Veldig lavt førstegir er en fordel for start i bakker da en slipper og slure hele tiden. Ulempen er vel høyere bensinforbruk, høyere potensielle vedlikeholdskostnader og lavere hastighet på det som føles naturlig område og ligge i som følge av lav giring. Et alternativ er en T3 bensin med 40% diffbremsgirkasse påmontert hengerfeste fra en Syncro. Da er det mulig og få 2 tonn i vognkortet og fremkommeligheten på snø er ganske så god, om en litt i overkant sidelengs av og til  Bare pass på at det er nok bensinstasjoner på veien.  .  Skal med det da? Min Tristar går på 1,2-1,3 på vinteren, med 4wd innkoblet  Det samme gjør Caravelle VR6'en min. Og jeg velger lett T3 foran triste T4 når det skal ut å trekke henger.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #45 på: februar 11, 2011, 01:14:59 am » |
|
Joda, helt kongebil å kjøre og dra henger med. Merket ikke at du hadde henger bakpå, og lå som en klegg på veien. Men min brukte hvertfall 2,0 til 2,5 liter på mila med Ghia oppå hengeren. Men vi kjørte Hamar- Dirdal t/r på krasse fjellveier da  . Må faktisk innrømme at det var verdt hvert eneste øre. Kan ikke få fullrost Coach`n
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
 |
« Svar #46 på: februar 11, 2011, 03:31:26 am » |
|
Pitt'n er uforbredelig  Når han kjøpte 1303Sn min så kom han med BMW med god henger bak og masse stropper. Vil tro disse fortellingene ligger litt tilbake i tid?  Eller at de generelt bare er oppspinn for å gjøre det enda klarere hvor dumt det opprinnelige spørsmålet i tråden er  gidder å bruke tid på noe som er så dumt, så må jo den som orker svare være den dumeste 
|
|
« Siste redigering: februar 11, 2011, 04:21:23 am av bobleruben »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Elwood
Supermedlem
    
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark
Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now
|
 |
« Svar #48 på: februar 11, 2011, 11:37:37 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #49 på: februar 11, 2011, 11:56:15 am » |
|
Sikkerhetstenking anno 1940: Sikkerhetsbelter er noe man bruker hvis man er jagerflypilot. Ikke ellers. Og det bar verden preg av.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #50 på: februar 11, 2011, 12:06:16 pm » |
|
De må være tilbakestående som gadd å lage svanehenger  Eller så var det for å få plassert vekten av hengeren foran bakhjulene på bobla foran, for å få et vist trykk på forhjulene.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #51 på: februar 11, 2011, 12:22:32 pm » |
|
De må være tilbakestående som gadd å lage svanehenger  Eller så var det for å få plassert vekten av hengeren foran bakhjulene på bobla foran, for å få et vist trykk på forhjulene. Ikke har de stroppet den godt nok etter hjula heller!
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #52 på: februar 11, 2011, 12:40:14 pm » |
|
Sjåføren døde sikkert under forsøket.
|
|
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #53 på: februar 11, 2011, 12:47:54 pm » |
|
I forhold til til sikkerhet er vi vel tilbakestående hele gjengen her inne......som drar land og strand rundt med familie og unger i split-busser og bobler uten nakkestøtter og på 145 dekk, en-krets bremser, og om du er helt idiot wire......  . Pitt er vel den eneste i diskusjonen som faktisk opptrer tidsriktig  Er ikke enig i måten å gjøre ting på, men å drive med gammelbil i moderne trafikk blir alltid fullt av kompromisser i forhold til sikkerhet Man bør jo gjøre det beste utav det, men tanken på boble bak boble er stilig, om man klarer å få det "ok" sikkerhetsmessig. Det vil si på nivå med mye av det andre vi driver med......vi er vel mange som har et avslappet forhold til om det er godkjent/lovlig........ Hva har du på takgrinda? Er det sikret godt nok? Er senkingen godkjent? Godkjent forstilling? Hvor mye er igjen på innsida av bakdekkene? Er hjula dine godkjent (eller litt breddet i garasjen...)? FOR MYE POWER? Vi er på viddene NESTEN hele gjengen..... 
|
|
« Siste redigering: februar 11, 2011, 12:55:51 pm av RZR Geir »
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #54 på: februar 11, 2011, 13:01:15 pm » |
|
 Dette er eksempel på en meget god, solid konstruksjon som sannsynligvis ville funket godt. Solid festepunkt, forsterkede fjærer/bremser, bra balanse og trolig gode kjøreegenskaper (med endel vekt/lodd fremme). Men man ville ALDRI fått det godkjent. Jeg skulle gjerne kjørt rundt med den. 
|
|
« Siste redigering: februar 11, 2011, 13:04:35 pm av RZR Geir »
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #55 på: februar 11, 2011, 13:13:01 pm » |
|
 Dette er eksempel på en meget god, solid konstruksjon som sannsynligvis ville funket godt. Solid festepunkt, forsterkede fjærer/bremser, bra balanse og trolig gode kjøreegenskaper (med vekt/lodd fremme). Men man ville ALDRI fått det godkjent. Jeg skulle gjerne kjørt rundt med den. 
|
|
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #56 på: februar 11, 2011, 13:49:57 pm » |
|
Det virker som det er mye forvirring rundt grunnene til at ting er forbudt. Visse ting er forbudt for å sikre at staten får sine kroner.
Andre ting er forbudt pga at det er livsfarlig.
Andre ting igjen er forbudt pga at ikke folk ikke har kompetanse til å gjøre ting selv.Forumbrukerne blir gjerne engasjert når de ser at folk setter seg i livsfare, men forsvarstalen er stort sett alltid at det er masse annet som er forbudt også... hvorfor de tingene er forbudt er man ikke så interessert i.  Å sammenligne epler og appelsiner er en folkesport
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jalle
Supermedlem
    
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog
Klubbløs #006
|
 |
« Svar #57 på: februar 11, 2011, 14:19:25 pm » |
|
Tistlo, du kan få kjøpe min MB E200, kan dra henger på 2100kg m/brems  og så får du ett lass med deler inni. + komfort så du gidder å hente vrakene oppi finnmark oxo. (vet av en splittbuss i Troms) Jalle
|
|
« Siste redigering: februar 11, 2011, 14:22:17 pm av Jalle »
|
Loggført
|
All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
|
|
|
StarBugs Geir
Supermedlem
    
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #58 på: februar 11, 2011, 14:24:23 pm » |
|
Det virker som det er mye forvirring rundt grunnene til at ting er forbudt. Visse ting er forbudt for å sikre at staten får sine kroner.
Andre ting er forbudt pga at det er livsfarlig.
Andre ting igjen er forbudt pga at ikke folk ikke har kompetanse til å gjøre ting selv.Forumbrukerne blir gjerne engasjert når de ser at folk setter seg i livsfare, men forsvarstalen er stort sett alltid at det er masse annet som er forbudt også... hvorfor de tingene er forbudt er man ikke så interessert i.  Å sammenligne epler og appelsiner er en folkesport Helt enig, men poenget var at ulovlig/ikke godkjent ikke nødvendigvis er det samme som farlig (Eller rettere sagt farligere enn det som er godkjent/lovlig). Skjønner at det ikke i enhver sammenheng skal være opp til oss å bestemme det, og mener selvsagt ikke at Pitt sin opptreden var eksempler til etterfølgelse  . Men om vi bare skal gjøre det som er lovlig/godkjent blir det litt for smalt for meg iallefall  . Det finnes mange eksempler på at ikke godkjent er sikrere enn godkjent..... Oppgraderte bremser (av ikke godkjent type), ombygging av hjuloppheng for VESENTLIG forbedrede kjøreegenskaper osv osv.
|
|
« Siste redigering: februar 11, 2011, 14:28:04 pm av RZR Geir »
|
Loggført
|
1974 1303s 2018 Husqvarna Vitpilen 701
|
|
|
|
|