mai 04, 2025, 16:24:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan er det å godkjener boble med "fatboy" eksos??  (Lest 2475 ganger)
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« på: februar 14, 2011, 21:01:32 pm »

Har en sann en montert på boblen min men er litt usikker på hvordan det vil gå på eu kontrol?  noen som ha efaring med dette?
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
ahelgemo
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: februar 14, 2011, 22:38:55 pm »

man kjører til biltilsynet og prøver
Loggført
vidar eiane
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 14, 2011, 22:43:41 pm »

Eller vær litt føre var å montere en gjennomhullet plate i flensen for å kvele lyden litt.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
rubenthorsen
Gjest
« Svar #3 på: februar 15, 2011, 10:38:41 am »

de spør vel etter papirer på deler som ikke er orginalt.  
det gjore di på det anlegget som jeg prøvde få igjennom. fikk nei, hadde ikke papirer. Sint

* iCA5FCZ7A.jpg (6.58 KB, 320x240 - vist 85 ganger.)
« Siste redigering: februar 15, 2011, 10:43:41 am av bobleruben » Loggført
nobrakes
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: februar 15, 2011, 11:04:40 am »

kan de kreve dokumentasjon på biler eldre enn 71 da?? jeg tviler på det
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick

Vis profil
« Svar #5 på: februar 15, 2011, 11:09:57 am »

Hva med å ikke ha den innstillingen og heller høre med dem før du tar bilen på kontroll for å få godkjent eksosen? En ting er sikkert, kommer du der med en feil innstilling så får du ikke godkjent bilen din selvom det ikke er noen offisielle støykrav til en bil eldre en 74.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
nobrakes
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: februar 15, 2011, 16:24:51 pm »

Hva med å ikke ha den innstillingen og heller høre med dem før du tar bilen på kontroll for å få godkjent eksosen? En ting er sikkert, kommer du der med en feil innstilling så får du ikke godkjent bilen din selvom det ikke er noen offisielle støykrav til en bil eldre en 74.

Mvh
BB
er ikke min "holdning" men men et svar til det "bobleruben" skrev..
personlig har jeg ikke et anstrengt forhold til øvrigheta, og har heller ikke, til nå, hatt trøbbel ved godkjenning av div ombygde kjøretøy, selv om noen har tatt lengre tid enn andre..

Blunker Blunker

Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: februar 15, 2011, 18:56:16 pm »

som jeg har svart på mange andre tilsvarende innlegg, så er det aller beste rådet å ta kontakt og spørre FØRST... og det er fortsatt biltilsynet og ikke et eu-kontroll-verksted som godkjenner noe som helst. Har veldig bra erfaring med det, og Ghian min ble godkjent uten problemer, men med god kommunikasjon i forkant.

Og dette med at de ikke godkjenner noe som ikke er originalt er bare tull.. Prøv å få tak i nye, originale deler til en 40 år gammel bil i dag....
Loggført
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« Svar #8 på: februar 15, 2011, 20:23:14 pm »

som jeg har svart på mange andre tilsvarende innlegg, så er det aller beste rådet å ta kontakt og spørre FØRST... og det er fortsatt biltilsynet og ikke et eu-kontroll-verksted som godkjenner noe som helst. Har veldig bra erfaring med det, og Ghian min ble godkjent uten problemer, men med god kommunikasjon i forkant.

Og dette med at de ikke godkjenner noe som ikke er originalt er bare tull.. Prøv å få tak i nye, originale deler til en 40 år gammel bil i dag....
Så hva hvis du ta det til eu kontroll verkstad da?? ville de ikke bryd seg såmye over det??
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #9 på: februar 15, 2011, 21:02:43 pm »

jeg gjentar: "så er det aller beste rådet å ta kontakt og spørre FØRST... og det er fortsatt biltilsynet og ikke et eu-kontroll-verksted som godkjenner noe som helst"...

Loggført
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« Svar #10 på: februar 15, 2011, 22:25:14 pm »

jeg gjentar: "så er det aller beste rådet å ta kontakt og spørre FØRST... og det er fortsatt biltilsynet og ikke et eu-kontroll-verksted som godkjenner noe som helst"...

Nope you lost me! Er engelsk så ha nesten ingen peiling av hvordan ting er gjort her,vet i England er det ikke noe problem med skum senket boble med fatboy eksos.
Ha aldri tatt bil til eu kontoll her i Norge.
Loggført

Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #11 på: februar 16, 2011, 08:29:03 am »

Tror det Grelland vil sige er at hvis du vil det godknedt må du til Biltilsynet. Om bilen kommer igennem eu kontroll eller ej med den eksos er lige så godt at vide som vejrmeldingen på tv.....
Er de snille og mekanikeren på verkstedet har haft en hyggelig natt med damen, ja så kan det gå fint. Er damen derimod premenstruel og hunden har mistet et ben plus bilen ikke ville starte til morgen og cyklen var punktert (catch my drift?), ja så er det ikke sikkert at den eu kontrollen er positiv.

MEN, hvis ikke Biltilsynet har godkendt eksosen, ja så er bilen ikke godkendt! No matter what the EU-kontroll says  Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
jayster
Supermedlem

"IN RUST WE TRUST!!!"

Vis profil
« Svar #12 på: februar 16, 2011, 09:48:37 am »

Tror det Grelland vil sige er at hvis du vil det godknedt må du til Biltilsynet. Om bilen kommer igennem eu kontroll eller ej med den eksos er lige så godt at vide som vejrmeldingen på tv.....
Er de snille og mekanikeren på verkstedet har haft en hyggelig natt med damen, ja så kan det gå fint. Er damen derimod premenstruel og hunden har mistet et ben plus bilen ikke ville starte til morgen og cyklen var punktert (catch my drift?), ja så er det ikke sikkert at den eu kontrollen er positiv.

MEN, hvis ikke Biltilsynet har godkendt eksosen, ja så er bilen ikke godkendt! No matter what the EU-kontroll says  Osteaktig
litt av et system!! men dvs at hvis du ha kontroll å alt gå bra med fatboy da kan du kjøre derifra med 2 nye år på bilen!!! Gliser
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #13 på: februar 16, 2011, 11:06:38 am »

men hvis ikke den er godkjent av biltilsynet, er den like ulovlig... så dersom du blir stoppet langs veien, kan de ta skiltene. Eu kontrollen har ingen myndighet i så måte
Loggført
rubenthorsen
Gjest
« Svar #14 på: februar 16, 2011, 11:07:04 am »

de spør vel etter papirer på deler som ikke er orginalt.  
det gjore di på det anlegget som jeg prøvde få igjennom. fikk nei, hadde ikke papirer. Sint

Dette var biltilsynet fauske
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #15 på: februar 16, 2011, 14:17:19 pm »

Får du bilen godkendt på eu kontroll med Phat Boy og du kører direkte ud på veien og bliver vinket ind af Biltilsynet kan de klippe skiltene dine hvis ikke eksosen er godkendt.

Frisk eu kontroll eller ikke!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!