|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #1 på: desember 02, 2007, 22:01:57 pm » |
|
Siden bobla ikke var kjørbar rundt de tider så ble frøkna bruksbil fra innkjøpsdag og frem mot sommeren. Fant ut hva slags felger jeg ville ha, og når snøen var borte så kom de på 
|
|
|
Loggført
|
" Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic." 
|
|
|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #2 på: desember 02, 2007, 22:09:19 pm » |
|
Når sommeren kom var hullet (eller hullene) i eksospotta så stort at det ble umulig å lappe med gungum osv. Nå var derimot bobla bruksklar, så da havnet frøkna i garasjen... og der er hun fortsatt  Utvendig har jeg nå fått av skjermer og støtfangere, og har straks avdekket det som er av rust. Mer enn forventet såklart, men det er nå ikke værre enn at det kan fikses. Innvendig så er seter og paneler tatt ut, mens taktrekket er dekket til med plast. Gulvet er nesten helt pusset ned og er klar til noen strøk lakk om ikke lenge.
|
|
|
Loggført
|
" Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic." 
|
|
|
Endre S
Supermedlem

Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #3 på: desember 02, 2007, 22:20:56 pm » |
|
Fin frøken dette. Er den stort sett original eller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #4 på: desember 02, 2007, 22:32:43 pm » |
|
Frem til hun kom i garasjen så var hun helt orginal ja. Nå er hun senket bak, og fronten kommer etter snart. Skal i første omgang bare ha inn en overhalt 1600 motor, men det er meget sannsynlig at volumet vokser litt etterhvert  Hun skal bli en cruiser, til korte og lange turer, og gjerne med en Poletta eller lillbror på slep. Funderte på å lakke svart når jeg nå først plukker henne i biter, men er tilbake til at det blir orginalfarge. Interiøret beholdes rødt, så forsetene må trekkes om da de er svarte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #5 på: desember 11, 2007, 00:22:40 am » |
|
Noen fargevalg jeg var innom, men som sagt så falt jeg for hvit... Svart fungerer også fint med rødt interiør, men med tanke på at man skal prøve seg som lakkerer så er nok orginalfargen (Perl White) det tryggeste valget 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #6 på: desember 11, 2007, 00:26:10 am » |
|
Kan jo bli noe ala dette 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hilde-M
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #7 på: februar 04, 2008, 19:52:00 pm » |
|
Nå er varmen på vei, så nå snart kan du fortsette på frøkna vår  (sier vår jeg) 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW1303
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: februar 04, 2008, 22:50:39 pm » |
|
Dette blir veldig bra  Disse bilene er virkelig fine, å enda finere blir dem med litt senk å fine felger. Morro at du vil ha den i orginal fargen. Stå på videre
|
|
|
Loggført
|
Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra. 1992 Bmw E36 Coupe 318 IS 1995Bmw E36 Coupe 325. Prosjektet til dama VW 1302 1971 Gatebil VW 1303 S 1974 Prosjekt VW 1303 S BIG VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991
Thomas 95 78 29 51
|
|
|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #9 på: mars 13, 2008, 23:08:55 pm » |
|
Ledningsbrann i bobla... barn nr 2 på vei... vinter... mange "gode" grunner til at ting tar tid. Men med våren så kommer motivasjonen også, så i det siste har det blitt litt flere turer ut i garasjen  Det har blitt noen skritt frem, og noen tilbake. Hadde rustkonsulenten min med i garasjen (Finn-Erik), og konklusjonen var at dette går greit. Da ble iveren ekstra stor, og etter å ha skrapet store mengder "guffe" så fant jeg enda mer rust.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #10 på: mars 13, 2008, 23:12:32 pm » |
|
Til og med inni bilen var det gjemt rust under denne he***** "guffa" 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem

|
 |
« Svar #11 på: mars 13, 2008, 23:13:37 pm » |
|
Heldigvis noen lyspunkter... er ikke rust alle steder 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem

|
« Svar #12 på: mars 18, 2008, 22:30:47 pm » |
|
Ledningsbrann i bobla... barn nr 2 på vei... vinter... mange "gode" grunner til at ting tar tid. Men med våren så kommer motivasjonen også, så i det siste har det blitt litt flere turer ut i garasjen  Det har blitt noen skritt frem, og noen tilbake. Hadde rustkonsulenten min med i garasjen (Finn-Erik), og konklusjonen var at dette går greit. Da ble iveren ekstra stor, og etter å ha skrapet store mengder "guffe" så fant jeg enda mer rust. Ting tar tid? Ser bare grunner til at alt skal gå fortere på lista di..  Ledningsbrann i bobla= Det har vi fikset  Utført! Barn nr 2 på vei? Er vel ikke du som skal føde? Altså: Kjerringa hjemme med unga, du og jeg i verksted og sveiser rust..  Vinter= STOR vifte i garasjen/verksted eller varmedress.. Lykke til Odd-Erik
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
FosenXpressen
Seniormedlem

TOTO
|
 |
« Svar #13 på: mars 19, 2008, 23:43:25 pm » |
|
TØFF BIL!!
TOTO!!
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#1 & Founder "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
|