mai 05, 2025, 01:51:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kalipper tar i Revolution felger. Hva bør jeg gjøre?  (Lest 1263 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: mars 21, 2011, 22:33:58 pm »

1302 med 1303 fjærbein, to punkts. ATE kalippere, Revoultion 7x15 uvisst ET.
På høyre side var det ca. 0,2mm klaring, på v.side mangler det rundt 0,5mm klaring.
Strammer jeg boltene står hjulet fast.
Kan jeg skimse ut kalipperen litt? Eller legge på en tynn spacer? Hva er lovlig?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

billit1
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.



Vis profil
« Svar #1 på: mars 21, 2011, 23:30:19 pm »

hva med å file bittelitt på caliper?
Loggført

VW 1300S -74 Automat
Volvo 740 -89
Suzuki GSF 600n
Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: mars 21, 2011, 23:32:38 pm »

Har tenkt på det, men vil da eventuelt ta en gammel kalipper å sage i to først, så jeg ser hva slags godstykkelse det er der...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

billit1
Medlem
***
Innlegg: 132
Bosted: Tromsø, men av og til Kongsvinger.



Vis profil
« Svar #3 på: mars 21, 2011, 23:43:57 pm »

Ville nok ha gått for ein liten test først ja..
Loggført

VW 1300S -74 Automat
Volvo 740 -89
Suzuki GSF 600n
Er det godt nok for VW, så er det godt nok for meg..
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #4 på: mars 21, 2011, 23:44:06 pm »

Fil i vei. Klassisk problem. Jeg har kuttet (for 12 år siden) kaliper for å sjekke. Det er godt med gods.
Loggført
trucker holt
Medlem
***
Innlegg: 116
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #5 på: mars 22, 2011, 08:36:58 am »

jeg har også hatt samme problem en gang, bare å finne frem vinkelsliperen å pusse skiva Osteaktig husk verne briller, vis ikke ender du ratt opp på syke hus med spon på hornhinna å ei russisk sykepleier med noe som så ut som et tannlege bor for å få det ut igjen Rekker tunge
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 22, 2011, 09:53:13 am »

Jeg hadde samme problem på min fastback med sprintstar felger. jeg spacet ut hjulet i stedet. Tukle minst mulig med bremser ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!