mai 04, 2025, 15:44:28 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Industrimotor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Industrimotor (Lest 1017 ganger)
vwsolli
Supermedlem
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
Industrimotor
«
på:
mars 22, 2011, 23:51:43 pm »
Hvis man får tak i en industrimotor,hva må gjøres for å brukes i bil? Noen utenom det som man ser liksom
Loggført
1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Industrimotor
«
Svar #1 på:
mars 22, 2011, 23:55:20 pm »
Vannpumpemotoren jeg har stående måtte jeg bytte svinghjul og forgasser på. En annen motor jeg har trengtes det kun en annen forgasser.
Mulig man også må gjøre noe med kjølingen da industrimotorene ikke hadde noen form for thermostat.
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
vw1961
Supermedlem
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
Sv: Industrimotor
«
Svar #2 på:
mars 23, 2011, 00:39:11 am »
Jeg kjøpte en 34 hk brannpumpemotor og måtte:
- termostat, stag, trakt og et annet viftehus da det var sveist på et nettinggitter.
- en annen forgasser med autosjåk
- fordeler da ind.motor går med magnettenning
- varmepotter
Er du så heldig å har en donormotor har du en brenngod motor i vente.
Jeg behøvde ikke bytte noe svwinghjul siden motor og girkasse var neeesten like gamle
men klutchen kan IKKE brukes da den har færre splains enn vwgirkassa.
går forresten som ei kule:)
Loggført
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Industrimotor
«
Svar #3 på:
mars 23, 2011, 08:55:46 am »
magnettenning er ikke noen uting om den er i god stand. Mye bedre og lengre gnist en org fordeler. bare å huske på å skru av rurtallsperra ;-)
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...