Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2190 på: mars 05, 2015, 09:49:22 am » |
|
Da ser det ut som at jeg har makset båndgrensa til photobucket for antall visninger av bilder i løpet av den siste måneden. Noe som kanskje ikke er så uforståelig med så mange bilder og 200-400 visninger i døgnet.  Så da får vi se om det plutselig om noen dager blir bedre, ser uansett ut som at bilder fra nå av skal komme gjennom forum opplastnings muligheten... Men det blir fortsatt noen dager til nye bilder, men nå er karroseriet nesten helt klart for sprøyting og bunnen er 90% ferdig før lakk. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2191 på: mars 05, 2015, 10:16:36 am » |
|
Forstod det slik at du hadde fått kjøpt skjermer som ikke ruster også  Tar jeg ikke feil var dette ett av settene vi hentet på fabrikken for kai, kanonkvalitet og bra valg syntes jeg.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2192 på: mars 05, 2015, 11:33:38 am » |
|
Forstod det slik at du hadde fått kjøpt skjermer som ikke ruster også  Tar jeg ikke feil var dette ett av settene vi hentet på fabrikken for kai, kanonkvalitet og bra valg syntes jeg. Det stemmer, gleder meg til å få dem til helga når foreldra mine skal i riktig retning.  Aldri mer rust tårer fra frontlyktene! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #2194 på: mars 10, 2015, 13:55:48 pm » |
|
Body inni daymouldings er lurt uansett, massevis av body. Dette hindrer steinsprut fra hjulet å slå roser i glassfiberen.
I tillegg, når dere har lakkert de kan det være lurt å bake de i litt lavere temperatur enn vanlig dersom det skulle være en og annen luftblære inni.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2195 på: mars 10, 2015, 14:55:38 pm » |
|
Body inni daymouldings er lurt uansett, massevis av body. Dette hindrer steinsprut fra hjulet å slå roser i glassfiberen.
I tillegg, når dere har lakkert de kan det være lurt å bake de i litt lavere temperatur enn vanlig dersom det skulle være en og annen luftblære inni.
Takk for tips! Ang baking så blir den ellers penslig med kun en varmepumpe i garasjen... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2196 på: mars 10, 2015, 22:04:31 pm » |
|
ENDELIG!  Nå får vi bare se hvor matt den blir når den tørker, blandet fargen/glansen på gefylen.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #2197 på: mars 11, 2015, 00:23:49 am » |
|
ser jo strigla ut dette Håkon! Går du for originalfarge?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2198 på: mars 11, 2015, 08:52:37 am » |
|
Blir veldig bra! Er du forresten fremdeles student?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2199 på: mars 11, 2015, 09:59:18 am » |
|
Nei er ikke mye student nå lengre, runder vel snart andre året på Rollsen. Men i VWACB er det vanlig at bilene ikke har person navn så det er bobla som blir kalt for studenten da den har lært meg å mekke bil, lakkere, bygge motor, fått meg inn på utdannelsen og vider gjort at jeg sitter her jeg gjør idag.  Gaute: Ja bilen skal ha sammen Rød/orange fargen som tidligere. Fikk et bilde etter siste strøket igår, foreløpig endel blankere enn planlagt men får se når det har tørket skikkelig.   Fikk nettopp dagens bilde, jaja da ble det blankt allikevel!  
|
|
« Siste redigering: mars 11, 2015, 10:07:02 am av Dalland »
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #2200 på: mars 11, 2015, 11:04:08 am » |
|
hehe, fordelen med blankt på undersiden er at det er letter å holde rent  Ser veldig bra ut
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sveins Autohaus
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Canpro AS
|
 |
« Svar #2201 på: mars 11, 2015, 11:09:14 am » |
|
Sikkert lettere å få med seg konemor til å gjøre ren bunnen etter søndagsturene, hvis utgangspunktet er bra. 
|
|
|
Loggført
|
'64 Dobbelkabiner '73 1303S
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #2202 på: mars 11, 2015, 11:43:09 am » |
|
hehe, fordelen med blankt på undersiden er at det er letter å holde rent  Ser veldig bra ut Jepp. På med en god hardvoks så gjør du det enda enklere. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2203 på: mars 11, 2015, 12:38:04 pm » |
|
hehe, fordelen med blankt på undersiden er at det er letter å holde rent  Ser veldig bra ut Jepp. På med en god hardvoks så gjør du det enda enklere. -BB- Gjør nok som jeg pleier ellers, 2/3 lag med syntetisk sealer med 6 timer herding mellom lagene og to runder med carnuba voks  Da holder det vel kanskje fem meter.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2204 på: mars 11, 2015, 14:46:42 pm » |
|
Sikkert lettere å få med seg konemor til å gjøre ren bunnen etter søndagsturene, hvis utgangspunktet er bra.  Vi snakker bil eller?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Sveins Autohaus
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Canpro AS
|
 |
« Svar #2205 på: mars 11, 2015, 20:17:01 pm » |
|
Sikkert lettere å få med seg konemor til å gjøre ren bunnen etter søndagsturene, hvis utgangspunktet er bra.  Vi snakker bil eller? To runder med voks på understellet, det må vel være snakk om bil tenker jeg... 
|
|
|
Loggført
|
'64 Dobbelkabiner '73 1303S
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2206 på: mars 12, 2015, 13:16:26 pm » |
|
Sikkert lettere å få med seg konemor til å gjøre ren bunnen etter søndagsturene, hvis utgangspunktet er bra.  Vi snakker bil eller? To runder med voks på understellet, det må vel være snakk om bil tenker jeg...  ..eller Brazillian?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2207 på: mars 12, 2015, 14:13:38 pm » |
|
Samma det, pent blir det uansett.  Nå har gulvet kommet hjem i garasjen så nå kan endelig montering begynne i det små.. Men ser skummelt ut for å få ferdig motoren til vårmønstringen, JPM har enda ikke bestemt seg for hvilken kam han vil levere til meg, løfterne er hos Udo Becker for kontroll og jeg har enda ikke fått sendt blokka til SveinT for linjeboring... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #2208 på: mars 12, 2015, 14:33:43 pm » |
|
Kan du ikke få han lakkerern din til å lage ferdig linjeboringsverktøyet da? Når snekkere kan bygge 500HK motorer så må malere fixe sånne ting!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2209 på: mars 12, 2015, 15:34:05 pm » |
|
Kan du ikke få han lakkerern din til å lage ferdig linjeboringsverktøyet da? Når snekkere kan bygge 500HK motorer så må malere fixe sånne ting!
Kanskje det en vakker dag? Men først har han et dørhengsle verktøy vi lånte av en kul fyr som må oppgraderes da det ikke funket tilstrekkelig. De amerikanerne som tror at grove tommergjenger og dårlig maskinering fungerer bra trenger et lite kurs i sunn fornuft... Så om du sier ja så bygger Svein det om slik at det ikke skjer det samme som med John Stian sitt (knakk bolten). 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2210 på: mars 13, 2015, 08:46:54 am » |
|
Kan du ikke få han lakkerern din til å lage ferdig linjeboringsverktøyet da? Når snekkere kan bygge 500HK motorer så må malere fixe sånne ting!
Snekker mester om jeg må få be...  Dette blir kjempebra!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
djupevik
Medlem
  
Innlegg: 125
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2211 på: mars 13, 2015, 10:51:15 am » |
|
Ser bra ut! Ble jo Blankere enn min den der, sikker på at det ikke var glansemiddel du hadde oppi? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2212 på: mars 16, 2015, 10:19:50 am » |
|
Noen steg fram og endel stopp på veien. Fant ut at både urethan foringene og repro gummi foringer til bakstillingen er boss alt sammen, her snakker vi mange mm slark i alle retninger!  Så nå blir det mest trolig en kombinasjon at org indre gummi foringer og selvlagte ytre foringer i POM/Delrin. Kanskje jeg da endelig kan få alt på stell! Er jo ikke rart at man får hjulhopp osv når man bytter org foringer med slarke foringer... Ellers går det med mye tid til å gjenge opp hull, pusse ren og lakke org bolter, legge opp bremserør og begynne å knote litt med ledningene. Prøver å restaurere mest mulig av orginale deler da det er vanskelig å få tak i så bra kvalitet igjen.  Så nå gjennstår vel egentlig bare å pusse og lakke forstilling og girkasse så er bunnen ferdig.     Kom en tilfeldig person innom garasjen igår og likte prosjektet og spurte så pent: Hvilket år blir denne klar da? Skal si han så litt overrasket ut når jeg sa to måneder... Kanskje er jeg litt optimistisk... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sveins Autohaus
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Canpro AS
|
 |
« Svar #2213 på: mars 16, 2015, 10:48:00 am » |
|
Nice work!!  Kjøpt nye bremserør, eller laget selv?
|
|
|
Loggført
|
'64 Dobbelkabiner '73 1303S
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2214 på: mars 16, 2015, 11:26:42 am » |
|
Nice work!!  Kjøpt nye bremserør, eller laget selv? Laget fra bunnen, smeltet opp gamle rør og helte i en standard "bremserør form". Blir best slik... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sveins Autohaus
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Canpro AS
|
 |
« Svar #2215 på: mars 16, 2015, 13:38:46 pm » |
|
Var nå bare det om du hadde flenset selv, eller kjøpt ferdige... Skummelt hvis du hadde brukt kobberrør... vil bare passe på ungdommen, skjønner du 
|
|
|
Loggført
|
'64 Dobbelkabiner '73 1303S
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2216 på: mars 16, 2015, 14:04:07 pm » |
|
Var nå bare det om du hadde flenset selv, eller kjøpt ferdige... Skummelt hvis du hadde brukt kobberrør... vil bare passe på ungdommen, skjønner du  Har nå flenset selv og brukt kobber rør. Skulle det være så skummelt da?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nagel
Medlem
  
Innlegg: 195
Bosted: larvik
|
 |
« Svar #2217 på: mars 16, 2015, 18:27:52 pm » |
|
Har blitt fortalt at reint kobber rør ikke er bra til bruk av bremser. Det vil sprekke. Måtte være en vis % med nikkel i det. Mulig jeg har blitt fortalt feil,men greit å dobbelt sjekke. 
|
|
|
Loggført
|
Aircooled Vw Cruisers Vestfold #2
Tlf 98 88 66 16 Larvik
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 578
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #2218 på: mars 16, 2015, 18:44:40 pm » |
|
ikke skummelt å bruke kobber rør! Bruker det på kundebiler på jobben vær gang det er bytt av rør. Det viktigste er att det er fagmessig rett utført. Det skall klammres skikkelig, rør skall ikke krysse hverandre og skall ikke gnisse inntil karroseri eller andre gjenstander. Siste pungt der er mye viktigere enn man skulle tro, har sett ved ett tilfelle en bil som røret hadde blitt kappet hull på bare fordi det gnissa borti ett plast dekksel.... da kan det bli skummelt. Gjør man alt rett med kobber rør så er det ingen problemer med det  Bilen din blir rå lekker foresten! Digger den blanke flyndra di! 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Sveins Autohaus
Juniormedlem
 
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Canpro AS
|
 |
« Svar #2219 på: mars 16, 2015, 19:13:40 pm » |
|
Nei det er ikke skummelt å bruke kobber, men hvis de er laget av ren kobber, så må de klamres tettere, synes å huske ca 15-20cm mellom festene. Kobber-nikkel rør, tåler mer vibrasjon, og kan vel klamres som det er gjort originalt på bilen. Originalt er det stålrør, som er mye stivere.
Hvis det er for langt mellom festene, så svinger røret mellom festene, kobberen blir hard, og til slutt sprekker den. (Bare prøv med en bit kobber)
Nå er jo dette overdrevet, slik at det i praksis som regel vil gå bra, men reglene er vel der for å hindre at uhell skjer...
|
|
|
Loggført
|
'64 Dobbelkabiner '73 1303S
|
|
|
|