Det sies jo at 6V starter tåler 12V, så den kan jo beholdes. (Bilen blir jækla lettstarta
Men... Når du først har motoren ute for å bytte dynamo, ville jeg frest opp girkassa så 12V svinghjul passer..
Du får også til å bytte dynamo med motoren i, men så fort gjort det er å plukke motoern ut, ville jeg gjort det. Sparer deg for mange banneord, og såre knoker..
Ellers må du ikke glemme alle pærene, rele, coil, laderegulator, kondensator, tomgansdippedutt som sitter i forgasser, el-choke, pluss etpar småting jeg sikkert har glemt i farta. Høres mye ut, men dette gjør du fint på en lørdag..
Bare pass på å ha alle delene klare. Ring f.eks unneberg først, så har de sikkert det du evt. skulle trenge. Ellers er det sikkert noen som har brukt. Selv om jeg selv er fan av nytt når det gjelder sånne ting som får bilen til å virke...

Lykke til..
Petter'n.