Heisann..
Er på jakt etter en 2.1 wbx, gjerne med ledningsnett å hele sulamitten.. (Trenger ikke ver med eksos)
Helst i området fra Stavanger å nedover sørlandet, for da er det ingen problem å reise å hente selv.. Men alt er av innteresse, får alltid til frakt på en måte

Har du en slik liggende du vil selge så ta helst kontakt på mail da jeg er oftere innom der en her

Mail adr :
ove.herigstad@gmail.comPlanen med denne motoren er å bygge den om til 2.3-2.5l
Er det noen som har erfaring med dette?
Har hørt at en kan kjøpe sett "med alt en trenger" fra USA for å bygge den om til noe større..
Stemmer det og at en kan bruke den org innspr. hvis en går opp til 2.5l ?
Håper det er noen der ute som vet noe om dette å kan gi meg noen råd

Hei.
Ja, det finnes "kit" å få kjøpt til WBX, men det koster en god neve dollar.
Du kan også få kjøpt ferdig bygget stor WBX fra statene, om du har en sekk dollar på lur.
Mange veier fører til Roma sånn sett, men alt koster peng.
Originalt sprut henger med et stykke, men må/bør modifiseres noe, alt etter som.
Du spør også etter råd. Det beste rådet jeg kan komme på når du først har bestemt deg for WBX ( som er en sjefsmotor! ) vil være å få tak i en god 2,1 liter WBX, evt. overhale en som ikke er så god, og turbomate den med de modifiseringer det krever.
Da får du mye morro for penga, og har penger til overs til mer morro

Jørn aka Knastenrad & Knotenblech her inne har flere vellykka turbo wbx prosjekt bak seg. Alt fra low budget til ikke fullt så low budget