mai 05, 2025, 05:06:52 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Går motoren fortere...
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Går motoren fortere... (Lest 1127 ganger)
bObLeFrIk
Supermedlem
Innlegg: 917
Bosted: Skien
Går motoren fortere...
«
på:
april 09, 2011, 23:57:47 pm »
på tomgang hvis man øker tomgangsdyse?har 50 dyse på mine 40idf.
Loggført
1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
Sv: Går motoren fortere...
«
Svar #1 på:
april 10, 2011, 10:34:58 am »
Kanskje....
Kommer ann på hvordan resten av gasseren er stilt inn, hvor slitt den er og hva motoren vil ha...
Loggført
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
bObLeFrIk
Supermedlem
Innlegg: 917
Bosted: Skien
Sv: Går motoren fortere...
«
Svar #2 på:
april 10, 2011, 17:03:52 pm »
Okey. Sett bare at mange bruker 55 dyse. Er det kun økning av bensin?eller er det kombinert med luft?
Loggført
1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
MLH
Medlem
Innlegg: 173
Bosted: Hamar
Sv: Går motoren fortere...
«
Svar #3 på:
april 11, 2011, 22:38:05 pm »
ideelt sett bør man ikke skru blandingsrkruene ut mer enn 2, 3. runder. for å få motoren til å gå lett/rent på tomgang. mer ut enn dette betyr at man må ha større tomgangs dyser..55 dyser er veldig vanlig at man ender på. øker ikke på tomgang uten videre. Betinger en del justeringer av gassere for å få til det. Spjelljusterings skruene skal helst ikke mer inn enn halv til en runde, osv. Som kjell Roar sier...Kommer ann på Hvordan resten er stilt inn..
Loggført
1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL 1971 (solgt)
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...