mai 05, 2025, 01:40:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pedal-stag til hovedsylinder. forskjell mellom 1 og 2 krets??  (Lest 1016 ganger)
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« på: april 29, 2011, 18:49:45 pm »

Overskrifta seier vel da mesta.

Har på ein 62 ghia nylig overhalt bremsane pga att dei gjekk kaputt heim frå scc ifjord. var ein sylindar som rauk og vesko rant ut..

uansett, eg har laga til med 2 krets i bilen, da mesta er nytt og lufta og bånda er justert so godt som mulig, men pedalen er ganske lav likavel. da er litt for mykje dødgang so eg skal justera plato på golvet. men da eg lurte på var om kanskje staget til enkelkrets pompa er for kort til dobbelkrets pompa Hæ I bentleyen står da berre att avstanden er "factory setting and must not be altered" men da gjeld vel ikkje ved ombygging.. Haynes nevnar ikkje staget eingong.

so e da nokon som veit om da er forskjell og veit kva lengdene skal vera ?? Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaffel
Supermedlem

That's what she said..

Vis profil
« Svar #1 på: mai 01, 2011, 09:11:48 am »

Jeg og har bygget om fra en til to krets, og jeg synes at årsaken ikke er særlig bra. Må stille langt ut på staget som går mellom årsaken og pumpa. Hadde vært fint med en oppklaring på dette! Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Einic
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: mai 01, 2011, 10:29:26 am »

Skru ut staget til det nesten berøre pumpa. Skal være følbar slakk. Sjekk om det er "full mutter" på staget etter justering. Pedalene bør ikke legges for mye bakover mot setet sånn at du treffer bremsepedalen med foten når du går fra gass til brems. (Justeres med plata på gulvet)
Loggført
Savanna67
Supermedlem

Vis profil

« Svar #3 på: mai 01, 2011, 11:48:07 am »

Det mener det finnes ihverfall 2 forskjellige stag, mest sannsynlig flere. Jeg har mikset på min 67 modell med 1303 sylinder og 70-talls pedaler , litt usikker på hvilket stag jeg endte opp med, men har et "kort" og et "langt". liggende.
Er ikke store forskjellen, men noen mm forskell blir en del i geometrien.
 viktig at du har litt slakk før staget treffer stempelet, slakk og vinkel setter du opp etter hvordan du liker pedalen.
mvh
c
Loggført
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #4 på: mai 01, 2011, 13:31:59 pm »

Får prøva å justera ut staget litt, men eg synst det er lite slark allerede no, men kanskje det er lengre inne slarken skal følast?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!