Skjuls
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Molde
|
 |
« på: mai 06, 2011, 10:14:56 am » |
|
Sliter med en noe ustabil cut-off dyse. Har sjekket at det går 12 V fram, men jeg må rikke litt på tilkoblingen til dysa for at den skal reagere. Vibrasjonen fra motoren er nok til at den kobler ut igjen.
Kan det være dårlig kontakt inne i dysa? I så fall, er det noe som kan fikses eller er det bare å bestille ny?
|
|
« Siste redigering: mai 06, 2011, 11:24:00 am av Skjuls »
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #1 på: mai 06, 2011, 11:03:13 am » |
|
Det er vell ikke en elektrisk tomgangsdyse på 34 gasseren  Det er en cut-off dyse  Tomgangsskruen sitter vell på høyre side av gassern 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Skjuls
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #2 på: mai 06, 2011, 11:14:14 am » |
|
Det er vell ikke en elektrisk tomgangsdyse på 34 gasseren  Det er en cut-off dyse  Tomgangsskruen sitter vell på høyre side av gassern  Cut-off dyse ja. Du skjønte hva jeg mente.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #3 på: mai 06, 2011, 11:16:20 am » |
|
Men du har problemer med at den cut off dysa ? at den ikke fungerer som den skal? Eller går ikke bilen på tomgang?
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Skjuls
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #4 på: mai 06, 2011, 11:22:34 am » |
|
Den skaper litt trøbbel ja. I 90 % av gangene jeg slår på tenninga uteblir "klikket" fra cut-off dysa. Da må jeg baki motorrommet å fikle litt med tilkoblingen til dysa for at den skal våkne. Når jeg rukler litt på tilkoblingen sier den "klikketi-klikketi-klakk", og er jeg heldig er dysa spenningssatt og motoren starter (og går på tomgang).
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #5 på: mai 06, 2011, 11:24:37 am » |
|
Ledning fra coil og inn på dysa er hel? Hvis ikke lønner deg seg nok å bytte den  Om det ikke hjelper, så ville jeg byttet hele dysa 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Skjuls
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #6 på: mai 06, 2011, 11:29:39 am » |
|
Ledningen er hel og det er 12V på kontaktpunktene fra coil til dyse uavhengig om "klikket" uteblir. Virker som det er dårlig kontakt inne i dysa.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #7 på: mai 06, 2011, 11:33:20 am » |
|
Bytt den 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #8 på: mai 06, 2011, 11:46:23 am » |
|
det går også å skru løs tuppen på dusa og plukke ut nåla som står inni der. Da er man kvitt problemet ;-) Billig og kjapp løsning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skjuls
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #9 på: mai 06, 2011, 13:12:47 pm » |
|
Takk! Jeg kjøper en ny så slipper jeg noe mer krøll på fra akkurat den komponenten 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #10 på: mai 06, 2011, 14:32:48 pm » |
|
går og an å skru ut og smøra opp nåla. den kan gro fast om bilen har stått ei stund
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Skjuls
Nybegynner

Innlegg: 14
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #11 på: mai 06, 2011, 14:39:49 pm » |
|
går og an å skru ut og smøra opp nåla. den kan gro fast om bilen har stått ei stund
Bilen har stått i ro i 3 år, og det kan vel betegnes som "ei stund". Jeg gjør et forsøk før jeg bestiller ny. Takk for tipset!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|