
Dette er bussen jeg holder på med for tiden. Har hatt den i ett par år. det er originalt en 1600, men det sto en CU motor fra en 80 mod buss som var litt sliten med skjørtebank. Det var også gått noen snarveier med kjøling, siden det var modifiserte T3 busskjøleblekk.
For tiden står bussen på bukker, da jeg holder på å klargjøre ny motor til den. Det blir en 2.4L type 4 CU med følgende info:
JE stempel og cylindersett
komp 9.1-1
WEB-CAM Type-4 265° 10.52mm
Hydrauliske løftere
40mm Dellorto DRLA
lettet svinghjul cromoly 200mm
Kennedy stage 1
Dette skal nok være ganske snilt ifølge flere jeg har snakket med, men siden det er en buss er det dreimomentet og kjørbarheten jeg er ute etter. Jeg er litt usikker på om svinghjulet er helt optimalt, siden det er endel gods som er dreid bort.
videre følger litt bilder på hva som er og skal bli gjort:
Bussen venter på å få inn ny motor.

Slik så det ut når jeg begynte høsten 2010. hele motorrommet var klint inn med tektyl og lakket gull. Siden jeg skulle putte inn en ny motor, syns jeg at jeg kunne strekke opp motorrommet litt. etter mange timer med whitesprit, høytrykkspyler og tynner, fikk jeg endelig vekk tektylgriseriet og kunne lakke det opp igjen. siden bilens originalfarge er pastelweiss, valgte jeg å gå for den.


Her er resultatet.


Tanken var full av rust så den ble sandblåst innvendig som medførte at det ble endel små hull i bunnen. Dette ble tinnet og det virket tilsynelatende tett da jeg trykktestet den.

Motoren mens jeg tilpasser noen småting da det er en CU motor med CJ kjøling. Viftehus og kjøleblekk skal etter planen sandblåses og lakkes sort.
