Glemmeblekk vs T3 blekk
(1/1)
overland:
Holder på å sette sammen en "halvvarm" 1600 motor og har fått tak i såkalte T3 kjøleblekk til å ha på undersiden av sylinderne. Hva da med originalt glemmeblekk? Skal man da ikke ha det på? Lurer litt..
JTWE:
Ta på originale og ikke T3 blekkene hvis du har Type1 kjøling!
JS:
Det at du skal bruke type 3 blekk tror jeg mest er en gammel myte.
Det finnes meg bekjent ikke fnugg av dokumentasjon på at type 3 blekk hjelper på noe som helst på en type 1 motor.
Men for å svare: Nei, du skal ikke bruke begge deler.
Torgeir:
Husker jeg sjekket litt rundt dette tidligere og etter hva jeg har funnet ut så er det bare tull å bruke T3 glemmeblikk på en T1 motor... virker faktisk mot sin hensikt...
Her er hva Jake Raby svarte i en tråd på thesamba vedrørende dette spørsmålet:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=144092&highlight=cylinder+tins
Torgeir
overland:
Takker for gode svar! Men shit, da har jeg kjøpt noen Empi-greier jeg ikke trenger. Føler meg lurt av reklamen: "Supercool" Ja-jamensan!
Navigering
[0] Oversikt