type3notch
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: Elverum
|
 |
« på: april 28, 2011, 22:03:12 pm » |
|
Har problemer med bremser på min vw notch.. Bilen trekker kraftig til venstre da jeg bremser.. Byttet pumper i begge tromler foran.. Ble ikke no bedre.. Bremser bak er bra.. Hva er problemet? Hjelp.. Vil snart ut å kjøre.. Kan det være hovedpumpe? Møkk i rør? Er det en krets eller to krets system på 1963 modellene? Får man eventuelt kjøp pakningsett til hovedpumpen? Hvor? Takknemmelig for alle kommentarer og svar 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #1 på: april 28, 2011, 22:05:05 pm » |
|
er bremsebåndene justert ut så de så vidt subber i trommelen? og åssen er bremseslangene fra hovedsylinder til hjul?
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
type3notch
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: Elverum
|
 |
« Svar #2 på: april 28, 2011, 22:13:00 pm » |
|
Båndene er justert helt inntil så de nesten subber.. Ikke sjekket bremseslangene.. Skal på bukk med den imorgen.. Lettere å se.. Hva bør kontrolleres med de?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
    
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
 |
« Svar #3 på: april 28, 2011, 22:18:26 pm » |
|
Hadde samme problem på min 59 mod, bremseslangene så helt fine ut utvendig men hadde svelt invendig
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
type3notch
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: Elverum
|
 |
« Svar #4 på: april 28, 2011, 22:28:19 pm » |
|
Javel, og da ble det i orden? Byttet du nytt helt fra hovedpumpa til trommelene? Kun foran?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
    
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
 |
« Svar #5 på: april 28, 2011, 22:32:20 pm » |
|
Javel, og da ble det i orden? Byttet du nytt helt fra hovedpumpa til trommelene? Kun foran?
Min bil ble iallefall fin etter det, Når jeg først var igang så ble det skiftet slanger både forran og bak,
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #6 på: april 28, 2011, 22:32:32 pm » |
|
om kobberrørene bør byttes må du se selv hvis de er stygge. slangene kan se fine ut, men pottetette.
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
type3notch
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: Elverum
|
 |
« Svar #7 på: april 28, 2011, 22:39:33 pm » |
|
OK takker for tips sålangt.. Få den på bukk imorgen så er det litt lettere å jobbe med.. Kanskje en løsning å kjøre litt trykk luft igjennom kobber rørene.. Ser vel fort hva feilen er da jeg begynner å skru.. Det dere sier er vel den billigste løsningen framfor å bytte pumpe.. Ikke lett å så takk på deler heler så.. vwispwest har pumpe så jeg på nett før dagen.. Vi får prøve dette først.. Mange takk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #8 på: april 29, 2011, 00:06:41 am » |
|
OK takker for tips sålangt.. Få den på bukk imorgen så er det litt lettere å jobbe med.. Kanskje en løsning å kjøre litt trykk luft igjennom kobber rørene.. Ser vel fort hva feilen er da jeg begynner å skru.. Det dere sier er vel den billigste løsningen framfor å bytte pumpe.. Ikke lett å så takk på deler heler så.. vwispwest har pumpe så jeg på nett før dagen.. Vi får prøve dette først.. Mange takk  Du har enkretsbremser og da må alt være 100 %! Har jo selv en variant laget høsten 63. Har byttet alle bremsepumpe (minus hovedsylinderen), bremseslanger og mange av rørene. Bytt bremseslangene du aller først. Er jo relativt vanlig med innvendig kollaps på gamle slanger. Hovedsylinderen din er sikkert i orden om den ikke "siger".
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
type3notch
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: Elverum
|
 |
« Svar #9 på: april 29, 2011, 21:30:20 pm » |
|
Ja det må jeg si.. 3 av slangene var kava tette.. Prøvde å blåsse igjennom de med trykk luft.. Potta tett.. Da blir det nye slanger.. Tips på hvor jeg får taki slanger? Takker for tips;)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #10 på: april 29, 2011, 23:02:56 pm » |
|
Tja. Mange skaffer dette. Mine er fra mekonomen. Hot Shop og andre har garantert.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
type3notch
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: Elverum
|
 |
« Svar #11 på: mai 05, 2011, 21:20:42 pm » |
|
Endelig iorden  Dags for eu kontroll.. Var slangene.. Fikk nye slanger fra vw vetrandeler, en stor takk til deg Lars.. En drøm å kjøre med jevne bremser  Takk for all hjelp på tips..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #12 på: mai 05, 2011, 21:26:02 pm » |
|
Moro! Da ser vi denne på Tyrigrava til søndag? www.follovwklubb.no
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
type3notch
Nybegynner

Innlegg: 21
Bosted: Elverum
|
 |
« Svar #13 på: mai 05, 2011, 21:48:24 pm » |
|
Venter nok til bug campen  Skal på polering til uka og bytte speedometer wire da jeg får tak på det..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|