varmepotter og trimmet motor

(1/2) > >>

Roy Grelland:
Hei,

jeg ser for meg at det kan være hyggelig med litt varme på tidlige vår- og sene høst-kvelder.

Derfor planlegger jeg å "pakke inn" et par std j-pipes i et par varmepotter, evt etter å ha sveiset på et par flattjern for å få større overflate. Bruker et CSP eksosanlegg.

Jeg har Porsche-vifte, men legger en elektrisk vifte fra T2 inne bak torpedoen som blåser gjennom varmepottene og inn i kanalene.

Noen som har erfaring med noe tilsvarende? Evt brukt Berg sine "trimme-varmepotter"?

Roy

BERGER:
Det å lage varmepotter rundt j-pipene vil nok fungere greit det. Men du som er så hendig med sveisen nå Roy, hvorfor ikke utnytte oljekjøleren? Lage en boks rundt den, med vifte og spjel slik at du kan styre luften rett ut eller inn i bilen hvis du trenger det :)

Så blir motoren din mye mer elegant vet du ;)

Sonic:
Her er det mange muligheter , har vært innom noen i åras løp;

1 . Sveise på old style bokser fra tidlige bokser ,slipper å lage noe,
     del de, og monter. Litt varme .
2 . Brukte lenge CB turbobokser med flens-montering , 38 mm
     innv. ikke varmeribber . lette og fine . Mer varme
3   Kjøpte en radiator m/boks rundt på et elektrodiesel firma .
    Omgjort fra vann til Olje m/skikkelige koblinger . Montert fremme i bagasje .
    ca 3 K/Watt varme m/ 2 trinns vifte (ca 2000,-). Veldig mye varme inkl. litt
    oljekjøling .. 

Mvh
     

Jærva:
CSP har oxo varmebokser med større dim. på innvendige rør.,.

VW 1303 S:
Sitat fra: Sonic på desember 04, 2007, 17:47:19 pm

Her er det mange muligheter , har vært innom noen i åras løp;

1 . Sveise på old style bokser fra tidlige bokser ,slipper å lage noe,
     del de, og monter. Litt varme .
2 . Brukte lenge CB turbobokser med flens-montering , 38 mm
     innv. ikke varmeribber . lette og fine . Mer varme
3   Kjøpte en radiator m/boks rundt på et elektrodiesel firma .
    Omgjort fra vann til Olje m/skikkelige koblinger . Montert fremme i bagasje .
    ca 3 K/Watt varme m/ 2 trinns vifte (ca 2000,-). Veldig mye varme inkl. litt
    oljekjøling .. 


     


Nr.3 var jo en kjempeide, hvilke koblinger har du brukt, og hvordan har du lagt T/R rør i bilen?

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side