mai 04, 2025, 22:47:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hva slags MAP sensor for 160hk 1915? TAKK nå har jeg bestilt 2,5bar  (Lest 1168 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: juli 01, 2011, 06:31:39 am »

Min 1915 med sugeturbo skal lande på rundt 160hk. Noen som vet hva slags ladetrykk den vil lande på?
På mitt DIS Electromotive tenningsanlegg har jeg sport opp map sensor hos protrim.no, men må velge for overtrykk 1 bar, 2 bar ++

(NA ga samme maskin 98,7 på bakhjula med 2x44idf og W110. Nå blir det 1x40mm dcoe, engle TCS-10)
Hva er det sannsynlig at ladetrykket vil havne på for å yte rundt 160hk?
« Siste redigering: juli 01, 2011, 23:55:26 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: juli 01, 2011, 07:44:02 am »

Du trenger ikke turbo for å få 160hk på en 1915  Osteaktig

98hk x 1 bar = 194hk / 194 x 2 bar = 292hk - ihvertfall!

TCS 10 = W110 med 112 lobes.

Du har satt altfor beskjedne mål spør du meg.


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 01, 2011, 08:27:35 am »

TCS10= W110 innsug  W100 ut
altså mindre durasjon på eksos.


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: juli 01, 2011, 08:50:53 am »

TCS10= W110 innsug  W100 ut
altså mindre durasjon på eksos.


Enda kjedeligere med andre ord..
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: juli 01, 2011, 09:05:16 am »

Du trenger ikke turbo for å få 160hk på en 1915  Osteaktig

98hk x 1 bar = 194hk / 194 x 2 bar = 292hk - ihvertfall!

TCS 10 = W110 med 112 lobes.

Du har satt altfor beskjedne mål spør du meg.



Jamen Hallo! Jeg får jo bare godkjent 160hk... Og om du har sett meg kjøre, vil du være enig i at det og er for mye  Kult
Men da virker det som at jeg kan sate på en 1 bars overtrykk =2 bars map sensor. OG få en maskin som holder, + gjerne en mulighet for å øke litt på f.eks. SCC i fremtiden...

Med denne http://www.protrim.no/produkter_motorstyring_sensors.shtml kan jeg stille 0-5volt, som tilsvarer 0-15grader nedtrekk. Da bør jeg ha kontroll på tenningsbank ved lading?
« Siste redigering: juli 01, 2011, 09:08:18 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: juli 01, 2011, 23:59:43 pm »

Da fikk jeg en link av Grelland, MAP er bestilt på 2,5bar. $28 bør vel bli kr. 250.- når den ligger i postkassen med alt betalt.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!