mai 05, 2025, 10:04:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: CU motor med doble Dellorto - ingen bensin til sylinder 1  (Lest 1242 ganger)
andrew
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« på: juni 01, 2011, 22:47:20 pm »

Hei!  Kjører luftkjølt T3 med CU motor.  Motoren har fungert perfekt med doble Dellorto forgassere, men i dag går den på 3 sylindre.  Å trekke av pluggledning til sylinder 1 gjør ikke det minste forskjell på tomgang, gnisten er der og bytte av tennplugg hjelper ikke.  Justering av mixture screw gjør heller ingen endring, mens justering på de øvrige 3 sylindre gjør den forventede endring.  Enten så er det ingen komp på sylinder 1 eller så er bensintilførselen til tomgangs-jet blokkert.  Noen tips?  Det smeller litt i potta på deceleration.
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #1 på: juni 01, 2011, 22:52:36 pm »

vipp av ventildeksel og se om alt er som det skal ..........
Loggført
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #2 på: juni 02, 2011, 01:07:55 am »

kan jo være noe rusk i gasseren. jeg ville tatt den av og sjekket.
Loggført
andrew
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Kristiansand


Vis profil

« Svar #3 på: juni 02, 2011, 18:35:30 pm »

Problemet løst, rusk i forgasseren.  Takk for støtte!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!