Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« på: juni 01, 2011, 01:36:18 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Ruggen
|
 |
« Svar #1 på: juni 01, 2011, 05:19:18 am » |
|
Flott vogn, med sikkert en flott pris 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #2 på: juni 01, 2011, 07:57:52 am » |
|
Denne var på siste Volksfest på Bogstad Camping. Har lurt på hvor den var blitt av. Verdien av min egen steg også kraftig med hjelp av denne annonsen...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
type3man
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: juni 01, 2011, 11:39:47 am » |
|
Den ligger her også: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28844385Rammenummeret tilsier at det er en 65-modell. Men ellers var det jammen ikke mye som minnet om en 65-modell. Den er en salig blanding av deler fra forskjellige årsmodeller + en god del hjemmelagde løsninger. Hadde kanskje forventet en litt mer autentisk restaurering for en bil i denne prisklassen. Denne uttalelsen fra annonsen er jo fin : "- Bilen er tross alder meget hel og fin i både lakk, chrom og interiør.". Særlig når verken lakk eller interiør er originalt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #4 på: juni 01, 2011, 13:23:13 pm » |
|
hva er det som IKKE minner om en 65 modell?
Mvh Marius
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6311
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #5 på: juni 01, 2011, 23:47:08 pm » |
|
Synes det mer ser ut som 1966-årsmodell dette jeg da. 5x205 boltsirkel er det på disse bilene tom 1965-årsmodell. (dvs inntil 31/7-65). Et par andre detaljer som også tyder på at det er en 66-årsmodell også.(1600 motor, seter osv). Chassienummeret for 66-modeller er 361 000 001 og oppover.
Her er det 4-bolts felger som man for sikkerhets skyld har greid å presse på 66-67 Type 1 hjulkapsler på disse felgene. Trodde ikke det gikk. Noen burde vel stikke en tur til dette firmaet med 4 riktige kapsler til disse felgene. Dog er vel kapslene til de første årsmodellene av Type 3 med 4-bolt ikke helt like som std 4-bolt boblekapsler, men Type 3 fikk vel vanlige hjulkapsler etterhvert (lik boble)
Morsomt å lese teksten på siste bildet: God å kjøre i selv høyere hastigheter" - Det stemmer- disse bilene er supre ¨kjøre om de er "freshe" og ikke skamsenket.
|
|
« Siste redigering: juni 01, 2011, 23:57:44 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
type3man
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #6 på: juni 02, 2011, 00:41:18 am » |
|
Ved første øyekast trodde jeg det var en '66 modell, siden den har 4 bolt felger og brede pyntelister. En kombinasjon som bare fantes i '66. Men etter å ha sett litt mer på bildene var det en del som ikke helt stemte.
Ting som jeg mener ikke er riktig på en '65 modell:
- 4 bolts felger (kom i 66). Skulle hatt wide five felger. Ser også ut som om hjulkapsler er fra fra 67 modell boble. - Store sidespeil (kom i 68). Skulle hatt lite ovalt på venstre og litt større ovalt på høyre side. - Dashboard med forhøyet høyttalergrill (kom i 71). Skulle hatt wrap around dashboard. - 1600 Motor (kom i 66). Skulle hatt 1500 motor. - Emblem på bakluken. Skulle vel stått "VOLKSWAGEN VARIANT S"? - Mener pyntelisten på panseret skulle vært av den korte typen. - Så askebegeret på dashbordet slik ut i 65? (Mener den typen kom i 67) - Setene skal vel ha grått justeringsratt og ikke krom?
Uoriginale ting (som selvsagt heller ikke er riktig på '65 modellen): - Fargen ser litt lys ut til å være "pearl white". Men vanskelig å være sikker ut fra bildene. - Skjermkjedene skulle vært samme farge som bilen. (Ikke sorte) - Skulle hatt "silver cord" eller "mesh gray" setetrekk (dersom fargen er pearl white). - Hvor er bakseteryggen? - Nedre del av dørpanelene skulle vært gråstripede. - Gulvmattene ser hjemmelagde ut. - Platen under girspake og håndbrekk ser hjemmelaget ut. - Sikkerhetsselen skal vel ha feste i B-stolpen? - Matten i bagasjerommet foran skulle vært av grå papp. - "Posesystemet" i bagasjerommet foran var jo artig. - Matten i bagasjerommet bak skulle vært av gummi. - Vindusspylertanken skulle vært plassert helt foran og den er også av feil type. - Callook vinduslister. Skulle vært med påmonterte kromlister. - Vindusviskerarmene ser ut til å være fra nyere modell og skulle også vært grå. - Klokken er erstattet av en oljetempmåler fra sjappa på hjørnet.
Ting som tyder på at det er en 65-modell:
- Den popnaglede platen sier at rammenummeret er 365193211 (altså 65-modell produsert i mai) Skulle sett rammenummeret under baksetet for å være helt sikker. - Plastlisten øverst på døren. Er fra bil med wrap-around dashboard. - Tofarget dørpanel. 66 modell fikk vel ensfarget. - 66 fikk krom på det innvendige dørhåndtaket. - Girkulen. - Varmehendlene på dashboardet. 66 fikk krom.
Dette er kanskje helt uvesentlige detaljer for noen, og viktige for andre. Det får en avgjøre selv. Men med en bil i denne prisklassen med beskrivelser som "helrestaurert av tysk Volkswagenentusiast" og "reis hele 46 år tilbake i tid" så synes jeg man kan pirke litt :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Moshe
Juniormedlem
 
Innlegg: 92
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #7 på: juni 04, 2011, 01:57:40 am » |
|
Er en merkelig farge på innsiden av bagasjerommet foran også, er det ikke...? Er det grunning, eller er det originalfarge?
|
|
|
Loggført
|
1977 VW2000 Camper *25.01.2015 1959 VW1200 Boble *08.10.2014 1972 VW1600 Pick Up *20.09.2013 1970 VW1200 Fridolin *05.12.2012 1964 VW1500 Notchback *17.07.2008 1961 VW1200 Boble *27.05.2007 1974 VW1303 Boble Cab *2006-2015 1968 VW1600 Notchback *2008-2009 1967 VW1600 Notchback *2004-2005 1966 VW1300 Boble *2003-2005 www.vwacb.com
|
|
|
type3man
Nybegynner

Innlegg: 39
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #8 på: juni 04, 2011, 13:32:43 pm » |
|
Fargen under ID-skiltet ser vel litt spraglete ut til å kunne være originalfarge? (ID skiltet ser forresten ut til å ha vært av - legg merke til forskjellig størrelse på pop-naglene.) Fargen lenger inne i bagasjerommet er ikke så lett å se, men kanskje det kan være "sea sand" som fantes i 65-67? Merkelig at de har tatt seg bry med å lakke pedalsett og håndbrekk (som jo ikke skal være hvite), men ikke i bagasjerommet...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|