Takk

På den linken sto det ikke noe om Map og turbo, men de hadde en løsning for NOS som kan virke?
Nemlig at du stiller inn den senkede tenningen som fast på det turtallsområdet turboen skal virke, så setter du inn et potensiometer og dobbeltvirkende rele. Da virker dreiepotmeterinstillingen når releet ikke får signal fra turbotrykkmåleren, og den faste innstillingen når måleren gir signal pga trykk...
NITROUS OXIDE TIMING COMPENSATION
When using an HPV-1 on an engine with nitrous, you will want to retard the ignition timing when spraying.
This can be done by setting the advance curve of the HPV-1 to reflect the timing values for when the engine
is on the bottle, and then using a potentiometer and a relay to add in the additional timing when the engine is
being run without nitrous oxide. The drawing below shows how to hook up a relay equipped with a normaly
closed terminal (pin 87a) so that when the nitrous solenoid is powered with 12 volts, then the voltage from
the potentiometer, going to the MAP terminal is interupted, and the HPV-1 goes back to the knob only timing.
The voltage from the potentiometer dictates the additional advance linear from 00 at 0volts to 150 at 5 volts.
Men den svakeste linken her er vel den billige trykkføleren for turbotrykk. Ser ut som en liten dobbe som følger med isfiskestanga..
Så jeg får lese videre..
